Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Laat je eigen Coupé zien.
GlennHughes
Berichten: 8
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 16:52

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door GlennHughes »

TrafficBandit schreef: za 10 sep 2022, 16:48 Jazeker, en of ik die gezien had, sterker nog, hij staat hier inmiddels voor de deur. Als er nog iemand interesse heeft in een VW Golf 7 uit 2018 met een 1.0 motor dan heb ik er nog een in de aanbieding ;)

De 406 is in goede handen. :D
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Laten we hopen dat deze niet overhoop gereden wordt ;)
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

mooi ja. veel plezier ermee. maar je zal nog wel het een en ander ombouwen schat ik zo. en succes om de vw kwijt te komen
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Ga je de lpg installatie weer overbouwen op deze nieuwe?
Voordeel is nu dat je tank nog geen 10 jaar oud is. Die kan over, dat scheelt weer 400 euro.
Of ga je voor een nieuwe installatie?
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ja ik zit er wel over na te denken, ik werk tegenwoordig meer thuis en maak een stuk minder km. Ik moet het rekensommetje nog even maken maar ik ben vrijwel zeker goedkoper uit op gas, in dat geval gaat de lpg installatie er weer in. Maar er is nog een hoop meer wat er aan de nieuwe auto moet gebeuren dus het zal niet de eerste prioriteit zijn. Zal binnenkort wel even een nieuw onderwerp aanmaken met wat foto’s en de plannen.
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Ok, ik lees het wel. Leuk, actie.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb inmiddels een andere Coupe waar nog een hoop aan moet gebeuren. Aangezien het niet meer zo makkelijk is om aan goede onderdelen te komen heb ik de oude Coupe dit weekend uit elkaar getrokken. Alles wat nog bruikbaar kon zijn is er af en de rest is vandaag afgevoerd naar de sloop. Ik zie wel wat ik nog nodig heb en de rest gaat weg. Ik had een beetje een flashback naar dit topic van 6 jaar geleden: viewtopic.php?f=19&t=4920&start=30 Alleen was dat er eentje die er dik 400.000 op had zitten, deze pas 250.000. In ieder geval kan ik weer voor de deur parkeren ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door RAH »

Die heb je lekker gestript. Ik had de ABS unit er overigens nog even uit geschroefd.

Wel grappig om te zien dat er twee "nette" auto's op die trailer staan en daar bovenop het leeg gestripte karkas van jouw Coupe wordt gedumpt.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ja, ik was ook een beetje verbaasd dat de coupe er gewoon bovenopgezet werd. Hij stond niet al te stabiel en toch gauw een meter of drie en een half hoog. Bovendien lag hij vol losse zooi zoals de portieren, de radiator, bumper enz. Een scherpe bocht of een keer flink remmen en de hele handel was naar beneden gekomen. Een spanbandje was alles wat de boel bij elkaar hield. De chauffeur verzekerde me dat hij het zo al 30 jaar deed en het altijd goed gegaan was. Er konden volgens hem met gemak 5 autos tegelijk op. Het zal allemaal wel.
joospeugeot
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 21:33

Re: Lekker toeren in Frankrijk met de Coupe

Ongelezen bericht door joospeugeot »

je hebt t wel redelijk goed kaal geplukt zo te zien. maar de achterklep en deuren, waren die niet meer goed ?
knap dat je dat nog in zo'n korte tijd gedaan hebt. onderdelen weer genoeg in voorraad !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten