spruitstuk

Voor grappen en grollen, maar hou het wel netjes.
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

heei mensen ik heb een 406 coupé met een 2.0 het oude type nu heb ik het volgende omdat ik geen v6 mag van me vader heb ik het volgende bedacht: inlaatspruitstuk helemaal compleet met gasklep etc. en het spacheti uitlaatspruitstuk gemonteerd op de standaard motor ik ben er nog mee bezig maar wat is de beste plaats voor mijn luchtfilterhuis hij kan evt. dwars achter de radiateur omdat hij niet meer op z'n oude plek past maar als ik hem daar plaats scheelt mij dat dan geen vermogen omdat de lucht daar warmer is of maakt dat niets uit???
peugeot groningen
Support
Berichten: 311
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 21:23

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door peugeot groningen »

laat hem chippen. toch veel gemakkelijker, heb je veel sneller resultaat
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

wat wil je aan een gewone benzine motor chippen kijk ik kan dr zelf ook wel een sportluchtfilter op zetten en een weerstandje bij de temparatuursenor inzetten ik zoek meer eimand die de software aan kan passen zodat de computer andere waardes binnekrijgt als de werkelijkhijd heb jij mischien enig idee wie of waar het liefst in de buurt van gelderland
misterdisaster
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 12:39
Locatie: Zierikzee

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door misterdisaster »

Henk van de Ringsleutel, zit in Utrecht en omstrekken. Die past de originele software aan. Zonder geklooi met weerstandjes etc. :?
Owner of:

Peugeot 205 GTi-16 ( Weekend cruiser )
Peugeot 205 1.9 Rallye with a 1.9 16v ( Track toy )
Peugeot 406 coupe 3.0 24V Pack ( Daily cruiser )
willem406
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 jul 2011, 23:14

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door willem406 »

khebde oplossing gevonden om hem echt harder te laten lopen ik ga er een 2.0 turbo motor uit een "gewone"406 inbouwen en die proberen sneller te maken kheb geinformeerd over chippen maar dat is in dit gevel niet de optie want als je het goed wilt hebben moet je er een andere kop op zetten :evil:
Gebruikersavatar
my406coupe
Berichten: 61
Lid geworden op: do 19 nov 2009, 12:57
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door my406coupe »

heei mensen ik heb een 406 coupé met een 2.0 het oude type nu heb ik het volgende omdat ik geen v6 mag van me vader heb ik het volgende bedacht: inlaatspruitstuk helemaal compleet met gasklep etc. en het spacheti uitlaatspruitstuk gemonteerd op de standaard motor ik ben er nog mee bezig maar wat is de beste plaats voor mijn luchtfilterhuis hij kan evt. dwars achter de radiateur omdat hij niet meer op z'n oude plek past maar als ik hem daar plaats scheelt mij dat dan geen vermogen omdat de lucht daar warmer is of maakt dat niets uit???
PUNTEN EN COMMA's !!! :shock:

Dus jij mag verbouwen aan die bak wat je wilt, maar geen 3.0 liter?
Als je pa het verschil ziet tussen een 2.0 liter en een 3.0 liter (en dat is natuurlijk best duidelijk), dan ziet hij ook wel de aanpassingen die jij eraan doet natuurlijk...
Een turbo zie, voel en hoor je ook.
2.0 16v 1999 D8 - Engine: RFV-E (XU10J4R)
Thomas
Support
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 20:00
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door Thomas »

peugeot groningen schreef:laat hem chippen. toch veel gemakkelijker, heb je veel sneller resultaat
Nou, wel 5 pk's extra :lol:
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 2006
Mercedes-Benz C200 CDi 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989

www.event-photos.nl
www.tg-carparts.nl
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door SanderM »

Als je serieus meer power wilt zal je de kop en nokkenassen moeten laten doen. Of een andere motor inbouwen.
Beetje met filters, cats en chips klooien levert je hooguit 15 pk op of zo, 20 als je de brandstof aanpast.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
MarkS
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 09:56
Locatie: Gouda

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door MarkS »

SanderM schreef:Als je serieus meer power wilt zal je de kop en nokkenassen moeten laten doen. Of een andere motor inbouwen.
Beetje met filters, cats en chips klooien levert je hooguit 15 pk op of zo, 20 als je de brandstof aanpast.
Dikke turbo krijgt er toch wel meer uit? Hieronder een leuk stukje over een (25 jaar oude) 2,5 liter motor met oorspronkelijk 169kp en nu 271pk. Hij gaat door voor de 400pk!!! :shock:
Snel, sneller, snelst…
Een CX 25 GTi Turbo 2 behoort niet tot de categorie zwakgemotoriseerde Citroëns, maar sans-pareil was hij niet snel genoeg, dus al snel pastte hij enkele eenvoudige kunstgrepen toe: de waste gate helemaal indraaien, een dump valve aanbrengen en een power boost valve. Zo eenvoudig lijkt dat niet, of is deze redacteur de enige op het forum die geen idee heeft waarover het hier gaat? Het oordeel van sans-pareil: “Dat was best even leuk, maar als je op zoek bent naar meer vermogen, dan went alles snel.” Dus moest er een VEMS komen, een versatile engine management system. Om die goed aan het werken te krijgen, moesten allerlei sensoren vervangen worden en werden grotere injectoren geplaatst. Ook kwam er een inregelsessie bij VEMS-specialist DP-Engineering aan te pas, waarna de motor 220 pk leverde bij 4.600 tpm in plaats van de fabrieksmatige 169 pk bij 5.000 tpm. Het koppel ging omhoog van 294 Nm naar 370 Nm. Tegen zo veel vermogen was de koppeling niet bestand, dus ging sans-pareil op zoek naar iets sterkers. Een andere specialist van razendsnelle CX’en werd geraadpleegd: John van Garage St. Marien. John heeft goede redenen om zijn CX “The Beast” te noemen. Deze redenen zijn in La CX en Route, het magazine van de Citroën CX Club Nederland, reeds uitgebreid besproken. Laten we het er hier op houden dat hij veel vermogen heeft, beestachtig veel vermogen. Via John kwam er een race-koppeling die goed is voor 900 Nm, dus dat schiep weer nieuwe mogelijkheden. Of waren het verplichtingen? Begin 2011 plaatste sans-pareil een andere intercooler, een inlaatspruitstuk van een 2400ie en een turbolader van Garrett, een GT30R. Al bij de eerste proefrit is deze turbo verbrand, maar iemand die zich sans-pareil noemt, laat zich door zoiets onbenulligs niet van de wijs brengen. Dus kwam er een nieuwe turbo, werd de warmte-isolatie verbeterd en werd ook even een software upgrade van de VEMS doorgevoerd. Op de rollenbank van DP-Engineering werden vervolgens 271 pk en en 486 Nm gemeten.

… en toch nog niet snel genoeg
In deze configuratie hebben sans-pareil, zijn vriendin en de CX deelgenomen aan Le Citron Pressé 2011. De overige deelnemers hebben een stoffige zwarte pijl gezien die zijn strepen door het landschap trok en wiens snerpende racemotorgeluid in niets meer op dat van een CX leek. Op het forum worden bezorgde vragen gesteld of zo’n CX al dat geweld wel aankan, maar sans-pareil houdt zich met heel andere vragen bezig: “Het resultaat is mooi, maar het bewijst vooral dat we nog veel verder kunnen. Ik heb namelijk helemaal niet veel hoeven te doen om er weer 50 pk bij te krijgen. Als je kijkt wat er nog meer mogelijk is om het vermogen op te krikken, dan sta ik eigenlijk nog maar aan het begin van dat alles. Ik ga dus uiteraard nog verder.” Het inlaatspruitstuk zou nog 30 pk kunnen opleveren en de uitlaat nog eens 30 pk. In combinatie met zuigers van Garage St. Marien, een andere nokkenas, lichtere drijfstangen en een lichter vliegwiel, beter gepolijste oppervlaktes en betere warmte-isolatie lijken 400 pk haalbaar te zijn, vierhonderd pk!
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: spruitstuk

Ongelezen bericht door SanderM »

Dat bedoel ik met een ander emotor inbouwen (de turbo motor van een andere 406 waar hij het over had). ;)
Vette bak trouwens, zo'n CX 25 GTi Turbo 2 :D
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten