Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
dan gaat hij in noodloop en blijft in noodloop. als ik auto dan uitzet en weer wil starten start hij dus niet.
moet dan echt accupool even losgooien, daarna start hij wel weer en heb turbo weer terug.
heb nu revisiesetje (Oringen) besteld voor regelklep welke op HD pomp zit.
daarna maar weer eens aanzien.
RAH, apart dat jij deze foutcode nog nooit gehad hebt, als je deze intypt op internet wordt je bedolven onder de topics op alle typen peugeot HDI.
Als druk niet voldoende wordt opgebouwd worden injectoren niet aangestuurd.
moet dan echt accupool even losgooien, daarna start hij wel weer en heb turbo weer terug.
heb nu revisiesetje (Oringen) besteld voor regelklep welke op HD pomp zit.
daarna maar weer eens aanzien.
RAH, apart dat jij deze foutcode nog nooit gehad hebt, als je deze intypt op internet wordt je bedolven onder de topics op alle typen peugeot HDI.
Als druk niet voldoende wordt opgebouwd worden injectoren niet aangestuurd.
Peugeot 406coupe 2.2HDI 2002 D9 full mux
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Misschien is die foutcode een van de weinige opties die mijn auto niet heeft. als je op de foutcode zoekt kom je verschillende mogelijke oplossingen tegen zoals opvoerpomp in tank en de HD pomp zelf. Laten we hopen dat de ringen het oplossen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Project afgerond met laatste onderdeel, loopt op cruise wel heel rustig nu.
Verbruik echt afgenomen, met de huidige Max snelheden in Nederland nu met gemak 1300km.
Verbruik echt afgenomen, met de huidige Max snelheden in Nederland nu met gemak 1300km.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Peugeot 406coupe 2.2HDI 2002 D9 full mux
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Hmm, volgens mij haal ik met 120 a 130 km/h ook ongeveer 5.4 tot 5.7 liter per 100 km. Rond de 100km/h zelf 4.5 l/100km en achter een vrachtwagen zakt dat nog naar 3.7 l/100km. Wel vreemd dat de ritjes naar en van Oostenrijk gemiddeld rond de 7.7 l/100km zijn .
Nog wat met die foutcode kunnen doen?
Nog wat met die foutcode kunnen doen?
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Dan zal je wel met iets meer dan 130km/u naar Oostenrijk kachelen.
Als het goed is krijg ik morgen of vrijdag o-ringen binnen t.b.v. Hogedruk regelklep.
Heb deze week rustig aan gedaan en melding niet gehad.
Merk wel dat hij wat lastiger start, dit kan hier dus goed mee te maken hebben, hoop ik tenminste
Als het goed is krijg ik morgen of vrijdag o-ringen binnen t.b.v. Hogedruk regelklep.
Heb deze week rustig aan gedaan en melding niet gehad.
Merk wel dat hij wat lastiger start, dit kan hier dus goed mee te maken hebben, hoop ik tenminste
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Ik hoop het ook voor je. Is relatief goedkoop ten opzichte van een hd pomp. En makkelijker te vervangen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
De o-ring van de hogedrukregelklep was het dus niet. Hogedruksensor was vervuild maar was het ook niet.
Afgelopen vrijdag eens lektest op verstuivers gedaan, 1 hartstikke lek. Hierdoor krijgt de pomp het niet op druk.
Laat nu mijn 4 oude verstuivers testen, als er hier nog goede bij zit ben ik goedkoop klaar, anders wordt het 1x reviseren.
Afgelopen vrijdag eens lektest op verstuivers gedaan, 1 hartstikke lek. Hierdoor krijgt de pomp het niet op druk.
Laat nu mijn 4 oude verstuivers testen, als er hier nog goede bij zit ben ik goedkoop klaar, anders wordt het 1x reviseren.
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
PP2000 heeft de mogelijkheid om te zien wat de correctie op de inspuiting van de verstuivers is. Heb je dat geprobeerd om te zien welke problemen gaf? In dat geval kun je er gewoon een andere in stoppen en kijken wat de correctie is. Valt die binnen de acceptabele grenzen ben je klaar.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Correctie van deze was vrij hoog maar schijnt nog niets te zeggen over de lek, als er een andere niet lekker is gaat deze ook corrigeren, je krijgt dus nooit een goed beeld. Even afwachten op de uitslag hoe oude verstuivers erbij liggen.
Re: Versnellingsbak ML5C t.b.v. 2.2HDI
Van de 4 oude verstuivers waren er nog 2 goed, 1 redelijk en 1 lek,
1verstuiver omgewisseld, probleem over.
1verstuiver omgewisseld, probleem over.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten