RAH

Laat je eigen Coupé zien.
Mootje241983
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 08:06

Re: RAH

Ongelezen bericht door Mootje241983 »

Prachtig rah.
Gewoon respect gappie

:logo:
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: RAH

Ongelezen bericht door RAH »

Eind januari 2008 was ik wezen kijken naar een 406 Coupe. De auto beviel me wel, met de handelaar gesproken wat ik nog voor mij 406 Sedan zou terugkrijgen en vervolgens weer huiswaarts gegaan. Die week heb ik er over nagedacht en besloten dat ik het komende weekend weer terug zou gaan. Als een proefrit dan zou bevallen, zou ik de auto kopen. Dus op een zaterdag in februari 2008, vlak voor vertrek, nog even kijken of de 406 Coupe nog op de website stond. En jawel, hij stond er nog, maar nu samen met een tweede 406 Coupe. Zelfde kleur, zelfde kleur interieur, nagenoeg zelfde kilometerstand. Zelfs ook een 2.2 HDiF. Maar deze was iets luxer. Dus, zoals voorgenomen, naar de handelaar gegaan. Diezelfde dag nog de Coupe gekocht die de handelaar net binnen had.

Sindsdien heb ik best wel wat kilometers in de Coupe gereden. Ongeveer zo'n 440.000 km. Ook heb ik behoorlijk wat onderhoud aan de auto verricht. Van olie + filters wisselen tot wiellager, remmen, roetfilter en koppeling vervangen. Daarnaast was er in de loop van de tijd ook het nodige aan after-market apparatuur ingebouwd, zoals navigatie, carkit, 12 volt aansluiting in de kofferbak, subwoofer met versterker, Stinger DSI en standkachel. Inmiddels ken ik de auto wel zo'n beetje. En ondanks dat het een prachtig model is, de auto al die kilometers heerlijk heeft gereden, ben ik toch op zoek gegaan naar een vervanger.

Aangezien het wel een waardige vervanger moest worden ben ik ruim twee jaar aan het zoeken geweest. In eerste instantie naar welke auto het überhaupt moest gaan worden. Al vrij snel had ik een short list, de Audi A5 Coupe 3.0 V6 diesel met Quattro, een Volvo C70 D5 of een BMW 3 serie Coupe. Na veel lezen op verschillende forums waar de betreffende auto's behandeld worden en een paar keer kijken naar de verschillende modellen (ongeacht of deze de juiste motorisering hadden of niet, enkel om de auto zelf te zien) viel de Volvo al vrij snel af. Te weinig kofferruimte, dashboard niet geweldig en ondanks dat een open dak leuk is, geeft het ook snel problemen met windgeruis, lekken en open en sluiten. De 3.0 V6 van Audi heeft schijnbaar een probleem met kettingspanners waardoor de distributieketting gaat rammelen. En aangezien die aan de kant van de versnellingsbak zitten, betekend dat demontage van de hele versnellingsbak om er bij te kunnen. En het zou niet de vraag zijn of de kettingspanners problemen gaan geven maar of de problemen na 150.000 of pas na 180.000 km zouden komen. Dus uiteindelijk bleef de zoektocht gericht op de BMW.

Er zijn voor mij een aantal opties die de auto in ieder geval moest hebben. Zo wil ik absoluut een schuif/kanteldak, leren bekleding met stoelverwarming, navigatie en xenonverlichting. Alleen met deze opties blijft er in Nederland vrij weinig over. Het duurde dan ook niet lang voor ik mijn zoektocht uitbreidde naar Duitsland. Op internet heb ik veel auto's bekeken, in Nederland heb ik er twee in levende lijve bekeken en in Duitsland een stuk of vijf. Ongeveer twee weken terug ben ik zuidelijk van Stuttgart mijn BMW 3 serie Coupe (E92) 330xD tegen gekomen.

Inmiddels staat de auto in Nederland, is bij de RDW voor de keuring geweest en is de BPM aangifte gedaan. Nu is het wachten op de belastingdienst voor de aanslag BPM. Na het betalen daarvan krijg ik mijn kenteken van de RDW en zullen de volgende kilometer gemaakt worden in de BMW. Het zal dus voor de hand liggen dat ik wat meer op een BMW forum zal zijn te vinden dan hier. Maar ik vermoed dat ik, zeker in de nabije toekomst, dit forum nog regelmatig zal bezoeken.

De BMW komt overigens precies op tijd. Ik had al enige tijd het vermoeden dat mijn koppakking het had begeven en daar ben ik nu vrijwel zeker van. Gister en vandaag bezig geweest om het grootste deel van de after-market apparatuur uit te bouwen. Het kleine beetje wat er nog uit moet komt as zaterdag of zondag wel, dan kan ik de auto op de brug zetten (bumper moet er af om de DSI antenne en de standkachel uit te bouwen). Dus mocht er iemand binnenkort nog interesse hebben in een 406 Coupe 2.2 HDiF met 614.000 km en een kapotte koppakking, die van mij is binnenkort beschikbaar.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
renste
Support
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 18:16
Locatie: ijsselstein

Re: RAH

Ongelezen bericht door renste »

Hallo Richard, jammer dat je niet voor de miljoen km ging, moet ik het maar proberen. Sta nu op 420k dus zal nog wel even duren.
Weet niet in hoeverre je de hdi gaat ontmantelen maar heb eigenlijk nog de carterventilatie slang nodig, heb ik nu profisorisch aan elkaar gekoppeld en die zogenaamde dop van het kunststof kleppendeksel lekt, dus bij stationair zuigt hij wat dampen naar binnen.
Weet niet of deze bij jou nog goed is? BMW 330d beul van een motor, ga je ook wel plezier aan beleven.

Hoor het graag, groeten René
Peugeot 406coupe 2.2HDI 2002 D9 full mux
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: RAH

Ongelezen bericht door RAH »

Hallo Rene, Ik ga de auto niet in onderdelen verkopen. Alleen de after-market apparatuur haal ik er uit. De auto wordt dus verkocht zoals ik hem ruim 8 1/2 jaar terug heb gekocht. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik de auto via een website zoals www.wijkopenautos.nl verkopen. Tenzij hier iemand nog een leuk bod wil doen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: RAH

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ha Richard,

Jammer om te horen dat je de coupe weg gaat doen en dat we een zeer actief forumlid minder gaan krijgen. Maar goed, na 614000 km mag het ook wel een keer ;) Een paar maanden geleden stond ik voor dezelfde keus maar ben toch uiteindelijk weer voor een andere coupe gegaan. Wie weet zien we jou ook nog wel een keer terug in een andere coupe. Heel veel succes met de nieuwe auto, ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als aan de coupe. En uiteraard bedankt voor alle waardevolle bijdrages aan het forum.
admin
Beheerder
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 03:11

Re: RAH

Ongelezen bericht door admin »

Zeker jammer dat je hebt besloten om een andere auto te kopen.
Maar ook wel begrijpelijk, de beestjes worden ouder en dan komt je toch een keer voor de keuze wat ga je doen.
Ik heb de Coupe ook alweer 12 jaar :oops: . Net zoals jou ben ik ook al een tijdje aan het kijken wat eventueel de opvolger zou kunnen worden.
Voor mij is er maar 1 andere auto die in de buurt komt en dat is toch wel de Audi A5 Coupe. (Bedankt voor de opmerking betreft de kettingspanners :!: )
Maar goed met 240 000km op de teller kan ik die keuze nog wel een tijdje uitstellen ;)

En zoals TrafficBandit al heeft gezegd, heel veel plezierige kilometers gewenst in je nieuwe auto en bedankt voor je bijdrage.
We gaan je zeker missen hier!

Ps: ik hoop dat je ons hier ondanks dat je overgestapt bent toch op de hoogte houd van je nieuwe ervaring betreft deze BMW.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: RAH

Ongelezen bericht door RAH »

Ik zal hier zeker wel wat ervaringen posten met betrekking tot de BMW. Vergelijken met de 406 zal ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen, het zijn tenslotte totaal verschillende auto's en ik weet nu al dat ik het comfort op slecht wegdek van de 406 zal gaan missen. Daar tegenover staat natuurlijk wel 100pk en 200nm extra tot mijn beschikking, dat is ook wat waard.

En ik ben nog lang niet weg hier. Van die BMW weet ik niet nog niet veel. Ik heb natuurlijk al wel veel er over gelezen maar weinig ervaring, eerste onderhoudsbeurt heb ik al wel gedaan (olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en interieurfilter). Dat is alleen al een heel verschil met de 406. De 406 heb ik dat in een uur wel gedaan. Bij de BMW ben ik alleen al een half uur aan het schroeven om bij het luchtfilter te komen. Maar ik zal dus veel op het BMW forum moeten vragen en om mezelf dan niet helemaal een dom wicht te voelen zal ik hier geregeld nog even kijken of er vragen zijn die ik kan beantwoorden zodat ik in ieder geval het gevoel heb nog ergens verstand van te hebben. 8-)
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Martin
Support
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 20:47
Locatie: Almelo

Re: RAH

Ongelezen bericht door Martin »

Door omstandigheden was ik de laatste tijd niet veel op het forum te vinden, vindt het jammer dat je overgestapt bent naar een ander merk, maar wil je vooral bedanken voor de vele reacties op het forum. Heb hier altijd bijzonder veel aan gehad omdat ik praktisch als leek op het gebied van sleutelen heel veel geleed heb. Altijd een bijzondere goede uitleg over alles en zeer goed omschreven, nogmaals mijn compliment en bedankt hiervoor.
Wens je dus ook veel succes met je andere auto.
:car6:
:car2:
Peugeot 406 Coupe 2.0 16V , EW10J4, D9 Half MUX, febr. 2001 met Vialle gasinstallatie
Gebruikersavatar
Nicowico
Support
Berichten: 747
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 11:08

Re: RAH

Ongelezen bericht door Nicowico »

Hoi Richard, lees nu dat je ben overgestapt op BMW. Op zich niet verkeerd natuurlijk zo'n 330D, een dijk van een motor maar jammer voor dit forum want je kennis van de 406 coupé is groot en je antwoorden hier waren altijd zinvol. Zoals je zelf al zegt blijf je toch dit forum bezoeken en ik hoop dat dit ook blijft gebeuren en dat het niet verwatert, maar ja je aandacht zal toch meer gaan naar de BMW en terecht.
Ik hoop dat je van je BMW minstens net zo veel plezier mag hebben als van je 406 coupé. Heel veel fijne en veilige kilometers. Het ga je goed.
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: RAH

Ongelezen bericht door keso406 »

Vette wagen man! Zou ik ook wel willen. Heb je misschien een foto van de bak? Hopelijk blijf je mensen af en toe helpen met problemen. Je kennis is van onschatbare waarde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten