PrutsyLJ's 406 Coupe
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Bak met olie vullen moet op een speciale manier, maar ik neem aan dat je dat weet?
2.2 HDI ULTIMA 8/2004, zonder kat, -roetfilter, -EGR, -Airdosers, -MAF sensor, met ML6C 6-bak, 19 rij, 92 graden oliekoeler, 201PK, 421Nm.(Nog in ontwikkeling)
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Jep, en een laptop met PP2000 is ook in mijn bezit.
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Hoi,
Hehe, eindelijk weer eens iemand die snapt hoe je fatsoenlijk moet werken. Volgens mij heb je hier even een benchmark neergezet
Menig "professional" doet het niet half zo netjes hoor, vooral het echt goed schoonmaken, en de twee magneten achter het schotje vergeten zijn ze goed in. Ik heb bakken gezien waar her en der nog gewoon gruis in zat na de "revisie"
Remreiniger werkt goed, je hebt de boel echt brandschoon zo te zien. Vergeet de koeler niet!
Ook ben ik blij te zien dat je door de zure appel hebt heen gebeten, en een nieuwe koppelomvormer hebt genomen.
Ik zie tenminste een blanco exemplaar, en geen zwart gespoten unit. Straks met monteren de boutjes steeds rustig aantrekken.
Mijn complimenten voor methodisch en netjes werken, deze is straks echt helemaal als nieuw.
Wellicht de coupe laten taxeren? Is nu meer waard als de dagwaarde, tenslotte kost dit werkje bij een goede professional ongeveer 2500 Euro...
Ik ben benieuwd naar de afloop, en o ja, je mag er nu gewoon blindelings 8 liter olie in doen, is ze meteen perfect op peil.
Groet,
Nico.
Hehe, eindelijk weer eens iemand die snapt hoe je fatsoenlijk moet werken. Volgens mij heb je hier even een benchmark neergezet
Menig "professional" doet het niet half zo netjes hoor, vooral het echt goed schoonmaken, en de twee magneten achter het schotje vergeten zijn ze goed in. Ik heb bakken gezien waar her en der nog gewoon gruis in zat na de "revisie"
Remreiniger werkt goed, je hebt de boel echt brandschoon zo te zien. Vergeet de koeler niet!
Ook ben ik blij te zien dat je door de zure appel hebt heen gebeten, en een nieuwe koppelomvormer hebt genomen.
Ik zie tenminste een blanco exemplaar, en geen zwart gespoten unit. Straks met monteren de boutjes steeds rustig aantrekken.
Mijn complimenten voor methodisch en netjes werken, deze is straks echt helemaal als nieuw.
Wellicht de coupe laten taxeren? Is nu meer waard als de dagwaarde, tenslotte kost dit werkje bij een goede professional ongeveer 2500 Euro...
Ik ben benieuwd naar de afloop, en o ja, je mag er nu gewoon blindelings 8 liter olie in doen, is ze meteen perfect op peil.
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Bedankt voor het compliment! Ik heb natuurlijk wel een technische achtergrond, en heb een duale opleiding stuurman/machinist zonder beperkingen gedaan (de zeevaartschool). Ik heb dus 180 dagen stage gelopen als machinist en ook 2 reizen gedaan als 3e wtk op deze schuit. Daar heb ik dus aardig wat ervaring opgedaan met het zelfstandig werken vanuit documentatie voor ik me ben gaan focussen op de nautische kant van het vak.
Anyway, ik denk dat er ook wat verwarring was over de koppelomvormer. Ik heb 3 offertes opgevraagd voor een "ruilomvormer" waarbij je de oude dus inlevert voor het statiegeld. Uiteindelijk was ik na wat onderhandelen en uitspelen van leveranciers 237 netto-ex kwijt voor een nieuwe koppelomvormer van ZF. Al met al is er alsnog voor 825 euro netto aan onderdelen aangeschaft (inclusief olie). Dus echt goedkoop kan ik het nog steeds niet noemen. De warmtewisselaar ben ik uiteraard niet vergeten! Heb daar alleen geen foto's van, en ben het ook vergeten mee te nemen in het verhaal. Ik hoop dat het alle bloed, zweet en tranen waard is geweest als de auto hopelijk dinsdagavond weer rijdt. Fingers crossed
Anyway, ik denk dat er ook wat verwarring was over de koppelomvormer. Ik heb 3 offertes opgevraagd voor een "ruilomvormer" waarbij je de oude dus inlevert voor het statiegeld. Uiteindelijk was ik na wat onderhandelen en uitspelen van leveranciers 237 netto-ex kwijt voor een nieuwe koppelomvormer van ZF. Al met al is er alsnog voor 825 euro netto aan onderdelen aangeschaft (inclusief olie). Dus echt goedkoop kan ik het nog steeds niet noemen. De warmtewisselaar ben ik uiteraard niet vergeten! Heb daar alleen geen foto's van, en ben het ook vergeten mee te nemen in het verhaal. Ik hoop dat het alle bloed, zweet en tranen waard is geweest als de auto hopelijk dinsdagavond weer rijdt. Fingers crossed
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Dat compliment is meer dan terecht. Ik vroeg me al af hoe je de boel zo schoon kreeg. Ik heb gebruikelijk alleen maar remmenreiniger wat ik voor zulk soort dingen kan gebruiken. Jij blijkbaar ook! Maar het is wel uitermate goed gelukt. Ik denk niet dat ik het zo brandschoon had gekregen. Mooi werk, dat moet straks weer perfect rijden.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
hulde!
en een sunwheel heet, geloof het of niet, een zonnewiel in het nederlands
en een sunwheel heet, geloof het of niet, een zonnewiel in het nederlands
laten we het er op houden dat alles een vergissing is
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Ik had het inmiddels op een ander forum ook vernomen! Zo simpel, dat je er niet op komt
Anyway, vandaag toch nog de stoute schoenen aangetrokken het brein volledig geopend en gereinigd. Er zat wel een klein beetje gruis in het interne filter, maar niks wereldschokkends. De zuigertjes liepen allemaal nog heel soepel. Achteraf had het dus niet nodig geweest, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Nu is de bak echt schoon van binnen. Het brein lijkt overigens qua opzet heel erg op een debietregelaar van de stuurbekrachtiging van hydraupneumatische citroëns. Niet al te lang geleden heb ik de debietregelaar van m'n BX GTi 16v uit 88 overhaald, en dat zag er zo uit:
Anyway, hieronder de fotoserie van het brein. Met dank aan Jeroen86 voor het posten van de link!
Anyway, vandaag toch nog de stoute schoenen aangetrokken het brein volledig geopend en gereinigd. Er zat wel een klein beetje gruis in het interne filter, maar niks wereldschokkends. De zuigertjes liepen allemaal nog heel soepel. Achteraf had het dus niet nodig geweest, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Nu is de bak echt schoon van binnen. Het brein lijkt overigens qua opzet heel erg op een debietregelaar van de stuurbekrachtiging van hydraupneumatische citroëns. Niet al te lang geleden heb ik de debietregelaar van m'n BX GTi 16v uit 88 overhaald, en dat zag er zo uit:
Anyway, hieronder de fotoserie van het brein. Met dank aan Jeroen86 voor het posten van de link!
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Laatst gewijzigd door PrutsyLJ87 op ma 16 jun 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten