PrutsyLJ's 406 Coupe
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Dank allen voor de goede wensen!
Anyway, vanmorgen dit plaatje geschoten:
Dat was bij de garage waar ik altijd de APK's doe. Helaas wel afkeur op het wiellager LA. Deze heb ik snel even gehaald, en in een uurtje bij Garage Oprit BV vervangen. Om half 4 stond ik weer bij het keuringsstation om de auto af te laten melden. Of nou ja, dat dacht ik. Uiteraard kwam er een fijne steekproef. Vervolgens is de auto alsnog goedgekeurd en kan het genieten hopelijk echt beginnen!
Anyway, vanmorgen dit plaatje geschoten:
Dat was bij de garage waar ik altijd de APK's doe. Helaas wel afkeur op het wiellager LA. Deze heb ik snel even gehaald, en in een uurtje bij Garage Oprit BV vervangen. Om half 4 stond ik weer bij het keuringsstation om de auto af te laten melden. Of nou ja, dat dacht ik. Uiteraard kwam er een fijne steekproef. Vervolgens is de auto alsnog goedgekeurd en kan het genieten hopelijk echt beginnen!
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Dubbel gefeliciteerd! En wat ziet die auto er prachtig uit...
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Proficiat Wel is het vuur je flink aan de schenen gelegd
Sta je nog op het laatste moment een klusje te doen.
Ik had twee jaar terug hetzelfde met mijn stoelframe. Gelukkig de auto nog niet afgemeld, en ik ben blij toe dat de airbagstekkers vervangen zijn door goeie. Meeste mensen solderen de boel vast aan elkaar...
In 15 minuten de stoel ondersteboven, mijn kameraad de boel netjes gerepareerd en verstevigd.
Las gespoten, stoel terug gezet. Binnen een uur klaar, afgemeld en alles ok...
Je blijft er soms wel mee bezig...
Maar jouw verhaal is mooi afgelopen.
Groet,
Nico.
Sta je nog op het laatste moment een klusje te doen.
Ik had twee jaar terug hetzelfde met mijn stoelframe. Gelukkig de auto nog niet afgemeld, en ik ben blij toe dat de airbagstekkers vervangen zijn door goeie. Meeste mensen solderen de boel vast aan elkaar...
In 15 minuten de stoel ondersteboven, mijn kameraad de boel netjes gerepareerd en verstevigd.
Las gespoten, stoel terug gezet. Binnen een uur klaar, afgemeld en alles ok...
Je blijft er soms wel mee bezig...
Maar jouw verhaal is mooi afgelopen.
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Klopt, en vandaag dan ook een mijlpaaltje.
Bak houd zich reeds 1800 prima en schakelt boterzacht. Brandend MM lampje is bijna standaard: "Veroudering katalysator". Schijnt een software update voor te zijn. Moet nog een dealer vinden die dat voor een schappelijke prijs wil doen.
Bak houd zich reeds 1800 prima en schakelt boterzacht. Brandend MM lampje is bijna standaard: "Veroudering katalysator". Schijnt een software update voor te zijn. Moet nog een dealer vinden die dat voor een schappelijke prijs wil doen.
- Arrrhalomynn
- Support
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 10 jan 2011, 21:10
- Locatie: Apeldoorn
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Zag ik jou vandaag in 't Harde? Rond een uur of of 18.15?
Ik reed een blauwe coupé tegemoet, maar had te laat door dat het een coupé was.
Ik reed een blauwe coupé tegemoet, maar had te laat door dat het een coupé was.
406 coupé 3.0 V6 Pack 10-10-2000
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Klopt! We waren op weg naar Dordrecht. Niks gezien in 't Harde overigens. Je reed zeker niet in een coupe?
- Arrrhalomynn
- Support
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 10 jan 2011, 21:10
- Locatie: Apeldoorn
- Nico den Haak
- Support
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Jahh, die softwareupdate is ervoor. Maar geen tovermiddel, en op gas zal het mogelijk niet veel uithalen.
Heb je Vialle of een Prinz installatie?
Vialle krijg je meestal zowieso al niet goed...
Prinz schijn je veel beter in te kunnen regelen. Kameraad van mij heeft die in zijn coupe V6, slecht zeer sporadisch een brandend lampje, en hij rijdt ook nog eens met een gare bobinemix. Eigenwijs... Doen het toch nog?
Maar de basis moet ook goed zijn, met andere woorden: set van 6 dezelfde én gezonde bobines.
Bij uitlezen kan je zien of de controlerende lambdasonde staat te springen of niet.
Mag bij een gesloten regelkring niet of nauwelijks fluctueren.
Ook de ontsteektijd van de bobines moeten vrijwel gelijk zijn.
Als er een gare tussen zit, staat die ook te springen en zijn ongelijk ten opzichte van elkaar.
Ik ga ervan uit dat de bougies bij jou perfect in orde zijn
Als het goed is kan ik met mijn oude diag ook update's doen, maar ik heb sterk het vermoeden dat jouw auto al de nieuwere software heeft. Die was toch van 2004? Voor zover mij bekend zijn erna geen update's meer geweest.
Groet,
Nico.
Heb je Vialle of een Prinz installatie?
Vialle krijg je meestal zowieso al niet goed...
Prinz schijn je veel beter in te kunnen regelen. Kameraad van mij heeft die in zijn coupe V6, slecht zeer sporadisch een brandend lampje, en hij rijdt ook nog eens met een gare bobinemix. Eigenwijs... Doen het toch nog?
Maar de basis moet ook goed zijn, met andere woorden: set van 6 dezelfde én gezonde bobines.
Bij uitlezen kan je zien of de controlerende lambdasonde staat te springen of niet.
Mag bij een gesloten regelkring niet of nauwelijks fluctueren.
Ook de ontsteektijd van de bobines moeten vrijwel gelijk zijn.
Als er een gare tussen zit, staat die ook te springen en zijn ongelijk ten opzichte van elkaar.
Ik ga ervan uit dat de bougies bij jou perfect in orde zijn
Als het goed is kan ik met mijn oude diag ook update's doen, maar ik heb sterk het vermoeden dat jouw auto al de nieuwere software heeft. Die was toch van 2004? Voor zover mij bekend zijn erna geen update's meer geweest.
Groet,
Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Ik heb met de vialle en 6 juiste bobines/goede bougies ook sporadisch een brandend lampje. Ik vind het wel prima
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 13:44
- Locatie: Blaricum
Re: PrutsyLJ's 406 Coupe
Deze is van 07/2003 geloof ik. In 12/2003 pas op duits kenteken gekomen. In ieder geval; er zit een Landi/Vogels (Landi/AEB componenten met een Vogels stickertje op de ECU) installatie in. Deze is heel mooi zelf af te regelen. Heb daar in het begin van het topic al eens iets over gepost geloof ik. Daar is vast nog wel wat aan te finetunen, met name als er veel vermogen gevraagd wordt. De bobines heb ik net na aanschaf alle 6 meteen vervangen door nieuwe exemplaren tegelijk met de bougies. Die zitten er nu dus zo'n 35000 km in.
Anyway, de hopelijk permanente oplossing is vanuit een hele andere hoek gekomen. Een goede vriend van me wees me op het volgende artikel: De "BLOX RACING CELL FIX". Dit is een busje waardoor de 2e lambdasonde wat hoger komt te staan en uit de flow van de uitlaatgassen wordt gehaald. Dit truukje wordt veel gebruikt in de tuningswereld waar de kat er nog wel eens tussenuit wordt gehaald. De persoon die mij hierop wees heeft het zelf toegepast in een C5 met exact hetzelfde probleem. Sinds het plaatsen van de spacer is het storingslampje nooit meer terug gekomen. De 2e lambdasonde regelt niks, en zit er alleen om het presteren van de kat te monitoren. Morgen ga ik 2 van die dingen er in draaien en ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Anyway, de hopelijk permanente oplossing is vanuit een hele andere hoek gekomen. Een goede vriend van me wees me op het volgende artikel: De "BLOX RACING CELL FIX". Dit is een busje waardoor de 2e lambdasonde wat hoger komt te staan en uit de flow van de uitlaatgassen wordt gehaald. Dit truukje wordt veel gebruikt in de tuningswereld waar de kat er nog wel eens tussenuit wordt gehaald. De persoon die mij hierop wees heeft het zelf toegepast in een C5 met exact hetzelfde probleem. Sinds het plaatsen van de spacer is het storingslampje nooit meer terug gekomen. De 2e lambdasonde regelt niks, en zit er alleen om het presteren van de kat te monitoren. Morgen ga ik 2 van die dingen er in draaien en ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten