JPW's nieuwe V6

Laat je eigen Coupé zien.
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door JPW »

Inclusief verzendkosten waren de matten 72,- kwijt. Wat betreft dichtheid durf ik geen uitspraak te doen. De matten voelen wel behoorlijk degelijk aan, maar ik ben geen echte kenner... Je kan ze altijd een mailen schieten ;)
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

JPW schreef:Bedankt allemaal! :mrgreen: Mocht een van jullie interesse hebben, de matten komen van Automobilia.nl. Ik geloof dat meer forumleden al over matten beschikken van dit bedrijf, maar je kan ze dus precies zo krijgen als je wil. Zelf had ik de keuze tussen verschillende soorten teksten, type hakstukken, kleuren, ontwerpen, stiksels, ga maar door. Het produceren duurt in zo'n geval wel wat langer, maar het resultaat is er dan wel naar. Nog een leuke bijkomstigheid is dat het geen cent extra kost boven zijn ' standaard' ontwerpen. Ik ben er in ieder geval enorm tevreden mee :D

Ondertussen heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt bij de electronica-expert. Hij heeft er zelf twijfels over of de storingen in het VAN (entertainment) netwerk kunnen zorgen voor problemen met de motor. Toch zitten er storingen in die er vroeg of later toch uit moeten voor het mooie, dus ik zie wel waar het schip strandt. Mocht het nou niks opleveren is in ieder geval duidelijk wat de volgende stap moet worden, hoewel ik daar nog wel aardig tegen op zie...
Tja, ik deel de twijfels van de electronica expert. Wat voor electronica problemen denk je te hebben dan?
Van netwerk, is enkel BSI-Airco-instrumentenpaneel-navigatie-radio-display-wisselaar. De rest is Can...
Het Van netwerk zal dus niet voor motorstoringen zorgen. Wel is het zo dat de boel lamgelegd kan worden bij bijvoorbeeld waterschade in wisselaar of navi. Die trekt dan de desbetreffende vanbus mogelijk naar beneden.

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door JPW »

Ik begrijp het bezwaar van de man wel, maar heel veel opties heb ik niet over. De volgende stap zal een andere motor zijn. Mocht het zo ver komen wil ik in ieder geval zeker weten dat er 0 storingen aanwezig zijn.

Verder heb ik wel eens storingen in de display, instrumentenpaneel en bsi, maar ook in de esp, die wel degelijk te maken heeft met de ECU. Van de week had ik ook een storing in de gasklep, maar dat zal zijn omdat deze los is geweest bij het vervangen van de koppeling.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door JPW »

Afgelopen woensdag dus op bezoek geweest bij Wout Bouman in Noord-Brabant. Kort gezegd hebben de mannen van de garage een uurtje aan mijn auto besteed en mij weer op weg gestuurd. De tik kan volgens hun met geen mogelijkheid uit een computerfout of elektronische storing komen. Eigenlijk geen hele rare conclusie, maar wel fijn dat het is uitgesloten dat dat het probleem niet is. Wat er nu nog overblijft zijn:

- Versleten cilinders/zuigerveren (kantelende zuigers),
- Versleten krukaslagers,
- Verbogen/gebroken/gescheurde inwendige delen,
- Defecte kleppen, klepveren, schotels, etc.

De elektronicamonteur dacht zelf aan krukaslagers maar gaf toe daar verder niet zoveel verstand van te hebben. Verder hebben ze nog even naar wat andere storingen gekeken, waarvan zij menen dat ze geen problemen moeten veroorzaken. Na 11 jaar gaat er wel eens wat fout volgens hun. Zolang het een tijdelijke storing is die zich gelijk weer oplost is het geen reden tot zorgen. Tot slot heb ik nog een paar schema's meegekregen om zelf wat uit te zoeken en mocht ik zonder de portemonnee te trekken weer weg. Bijzonder goede service, vriendelijke, professionele lui. Dikke aanrader voor iedereen met elektronische problemen.

Enfin. Vandaag even rondgebeld voor een nieuwe motor. Vooralsnog eentje gevonden uit 2001, voor zo'n 500 euro. Mijn eigen blok hoeven ze niet te hebben, dus dat is een aardige prijs. De kilometerstand wisten ze zo even niet, daar mag ik morgen voor terugbellen. Sowieso niet veel meer dan 150,000. De andere optie is het huidige blok repareren. Kosten voor pakkingen, lagers, rekbouten, vlakken, zuigerveren, gereedschap, enzovoorts komen ook op zo'n 500 euro neer. Het klussen lijkt mij wel leuk en leerzaam en ik heb de tijd.

Een andere motor zou sowieso het probleem moeten oplossen, wat een plus is. Aan de andere kant weet je niet precies wat je krijgt. Zelf repareren zou een betere motor moeten opleveren omdat alle slijtagedelen vervangen worden, maar er kan meer mis gaan. Nog even goed over nadenken en dan de knoop doorhakken en (hopelijk) het laatste hoofdstuk van deze ramp in :?
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Peufreak
Support
Berichten: 516
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 13:17

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door Peufreak »

Ikzelf heb niet zo'n goede ervaring met ruilmotoren. Bij een van mijn vorige auto's is door een verstopte katalysator de motor vernield. Een cilinder stond vol olie, na demontage leek het ons verstandig een ruilmotor te monteren. Ik heb hiermee de nodige problemen gehad. Olieverbruik, achteraf dolgedraaid bougiegat en nogal wat randproblemen. Het is in mijn geval domme pech geweest en in jouw geval helaas ook. Het is aan een auto vaak te zien hoe iemand ermee omgegaan is, met een ruilmotor welhaast niet. Garantie zul je wel hebben op een ruiler, mits aangeschaft bij een Stiba aangesloten demontage bedrijf, maar een keer deze operatie uitvoeren is meer dan genoeg.!
205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door JPW »

Ik moet zeggen dat ik ook wel neig het probleem zelf op te lossen. Omdat ik de huidige motor mag houden bij aanschaf van de ruilmotor, kan ik de keuze maken deze eerst uit elkaar te halen om te zien of ik iets kan vinden. Mocht het nou echt niet op te lossen zijn (bijvoorbeeld kantelende zuigers die de cilinderwand vernield hebben) kan er altijd nog een andere motor in. Aan de andere kant heb ik nog nooit zo ver een motor uit elkaar gehaald, dus dat is ook weer een risico...

Gelijk heb je in ieder geval; op een afdankertje van een ander zit ik niet echt te wachten. Vanaf nu moet eigenlijk alles wel direct bijdragen aan de oplossing zonder nieuwe problemen te veroorzaken.
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Als je serieus overweegt om er een nieuwe motor in te leggen dan maakt het ook niet meer uit wat er met de oude gebeurt. Ik zou eerst de oude motor netjes demonteren om de oorzaak vast te stellen. Als het meevalt kan je dan nog kiezen om de oude motor te repareren. Valt het niet mee dan kan je voor de ruilmotor gaan. Ik zou in ieder geval nog geen andere motor kopen zolang de oude motor niet volledig uit elkaar is geweest.

Maar goed dat kan je alleen doen als je meer tijd dan geld hebt. Als je de auto voor je werk nodig hebt en je niet een week zonder kunt is een ruilmotor de snelste oplossing.
Peufreak
Support
Berichten: 516
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 13:17

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door Peufreak »

Hier sluit ik mij volledig bij aan, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Het blijft overigens vreemd, de V6 staat te boek alszijnde oerdegelijk en is tot hoge kilometerstanden in staat.
205 GTI 1.9
306 Cabrio 2.0 16v automaat
406 Coupe 3.0 V6
Eindelijk heb ik ze...
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Ik zou lekker doorrijden met deze motor.... Pas als het tikken erger word of het olieverbruik schrikbarend word pas gaan vervangen.

Volgens mij heeft bart ebben motoren liggen met hele lage kmstanden..
Matthijs-b
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 22:16
Locatie: Helmond (Noord-Brabant)

Re: JPW's nieuwe V6

Ongelezen bericht door Matthijs-b »

Ik zou je eigen motor reviseren. En NIET een vervangende motor gebruiken.
Zeker geen uit 2001. T.o.v. 2004 is er zoveel veranderd in de kabels enzo.
Ik heb zelf een 2.2 uit 2001 in een 2004 maar daar heb ik ook genoeg gezeik mee gehad.
- 2001 406 Coupé 3.0 V6 210 bijna full restyle | Gris cosmos | Cuir Alezan incl dashboard en middentunnel -
- 1997 306 Cabriolet 2.0 16V AUT (bijna compleet naar phase 3 omgebouwd), Noir kazan, Cuir Alezan -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten