Miggy's V6 Coupe !

Laat je eigen Coupé zien.
cxpeu
Berichten: 89
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 21:46

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door cxpeu »

Mooi filmpje, als de drone nog langzaam naar beneden zou komen dan zou je denk ik een mooiere view krijgen van de coupé. Maar leuk om te zien ;)
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

cxpeu schreef:Mooi filmpje, als de drone nog langzaam naar beneden zou komen dan zou je denk ik een mooiere view krijgen van de coupé. Maar leuk om te zien ;)
Ja klopt, hij stond nu op automatisch circuleren zonder daling.

Binnenkort komt er meer en beter materiaal, zoals gezegd was dit maar een klein testje.
Eerst even goed onder de knie krijgen en alles uitproberen :mrgreen:
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door keso406 »

Deze volstrekt gekke Pool heeft ook een filmpje gemaakt met een drone: https://www.youtube.com/watch?v=sMrAemYQgCo

Dit is wel tof voor een meeting :P
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb een filmpje waarbij de coupe in de lucht hing in plaats van de camera ;)
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

keso406 schreef:Deze volstrekt gekke Pool heeft ook een filmpje gemaakt met een drone: https://www.youtube.com/watch?v=sMrAemYQgCo

Dit is wel tof voor een meeting :P
Gaaf!

Zeker tof idee voor op een meeting 8-)
TrafficBandit schreef:Ik heb een filmpje waarbij de coupe in de lucht hing in plaats van de camera ;)
Aan de kraan zeker ? :lol:
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

Hi allen!

Hierbij een update van mijn kant, nog steeds heel erg blij met mijn coupé!

Inmiddels heb ik flink wat aan de coupe gedaan (laten doen :P)

Ik heb van Matthijs-b zijn 17" Stromboli velgen overgenomen en heb deze eigenlijk vrijwel direct gemonteerd.
Uiteraard had ik hier spacers voor nodig en deze had ik van te voren alvast aangeschaft van het merk H&R 50mm per as. (mochten mensen nog zo'n set willen kopen, kijk dan even op Duitse shops (of PM mij) . ik heb voor in totaal 4 spacers met bouten € 165,- betaald, hier op verschillende Nederlandse webshops betaal je circa € 130,- voor 2!).

Spacers en velgen (icm Hankook banden) gemonteerd 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kort hierna ben ik bij Nico langsgeweest voor de RadioTweak en sjonge jonge wat is het een geluidsmagiër :mrgreen: , super gezellige middag gehad en veel tips & tricks meegekregen :P

Het was inmiddels tijd voor onderhoud aan de coupé, de motorsteunen begonnen herrie te maken en me auto begon flink wat olie te druppelen dus dit moest opgelost worden.
Na veel pijn en moeite uiteindelijk motorsteun 181437 kunnen bemachtigen via een Duitse webshop voor een zeer schappelijke prijs van € 72 incl. verzending! ( https://www.der-ersatzteile-profi.de/pr ... 87197.html , bij aanmelding op hun nieuwsbrief krijg je ook nog eens € 5,- korting).

Onderhoud betrof:
- alle motorsteunen laten vervangen
- multieriem
- olie revisie (incl versnellingsbak olie)
- oliefilter
- uitlijnen (na monteren nieuwe velgen incl 25mm spacers)
- klepdekselpakking en carterpanpakking opnieuw laten doen aangezien mijn auto behoorlijk wat olie verliest, echter is het niet goed te zien waar dit vandaan komt en is het helaas nog niet opgelost na deze ingreep :( ( zie foto's: http://imgur.com/a/8hvLr ).

:!: Hoop eigenlijk dat wellicht iemand mij hier van het forum mee kan/wil helpen, ook al is het wellicht niet overdreven schadelijk wil ik het liever toch gefixt hebben. :roll:

Een vriend van mij die in de Xenon en LEDS handelt had mij gevraagd of ik niet eens zijn lampjes wilde uitproberen (mochten er mensen interesse hierin hebben, stuur mij dan even een bericht!), zo gezegd zo gedaan en nu heb ik mijn auto ook voorzien van kenteken en interieurverlichting (hemelverlichting en kofferbak) door middel van LED insteeklampjes :

Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd had ik via mijn werk een 100W Pioneer TS-WX50A reservewiel subwoofer gekregen die we tegen kwamen tijdens het opruimen in verband met een aankomende verhuizing, nieuwsgierig als ik ben wilde ik dit graag even testen en heb deze even snel vlug gemonteerd puur als test, maar er komt een goeie diepe bass bij wat mij totaal verastte, moet nog even kijken hoe ik hem ga monteren want hij zit nu nog los in het wiel:

Afbeelding

Met het slechte weer kwam ik erachter dat mijn ruitenwissers wellicht al aan vervanging toe waren aangezien ik wat strepen zag.
Op dat moment zag ik dat er via een autoonderhoudswebsite je gratis Valeo ruitenwissers incl montage kon krijgen als je een korte survey invulde over het gebruik van hun website.

Et voila! Nieuwe wissers van Valeo inclusief raamreiniging:
Afbeelding

Direct hierna meteen de auto even gewassen aangezien deze veel viezigheid van het rare weer van de afgelopen tijd meedroeg en hierna even een korte shoot gemaakt zoals hij er nu bijstaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Things to do:
- Olie lekkage oplossen
- Velgen coaten (heeft aardig wat stoeprandschade)
- Subwoofer goed monteren
- Bestuurdersstoel kantelmechanisme repareren
- ENJOY my ride 8-)
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door grislion66 »

Miquel,

ziet er weer top uit!
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

grislion66 schreef:Miquel,

ziet er weer top uit!
Thanks Harry en nog bedankt voor je coatingtip 8-) !

Mijn grootste zorg is momenteel het olieprobleem, misschien is het wel mijn koppakking :roll: alhoewel me auto verder niet rookt of iets dergelijks en het is ook niet zo dat ik elke week er olie bij moet gooien en KVS is ook netjes op peil..
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door JPW »

Hoe zit dat precies met die lekkage? Zie je aan de buitenzijde van de motor ergens olie zitten wat er niet hoort? Een beetje 'zweten' wil een motor nog wel eens doen, maar als je van een lekkage spreekt zou je toch wel iets moeten kunnen vinden toch?
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

JPW schreef:Hoe zit dat precies met die lekkage? Zie je aan de buitenzijde van de motor ergens olie zitten wat er niet hoort? Een beetje 'zweten' wil een motor nog wel eens doen, maar als je van een lekkage spreekt zou je toch wel iets moeten kunnen vinden toch?
Klopt, daar ging ik dus ook van uit. Ik hoopte dus ook dat het motorzweet zou zijn, maar ik denk toch echt dat het iets anders is in mijn geval.

Na aanleiding van de eerste "klachten" ben ik gaan spitten en kwam ik al snel na wat topics achter dat het wellicht het carterpakking en of klepdekselpakking zou zijn wat uitgedroogd was en opnieuw gespoten moest worden.
Dit heb ik laten doen door mijn vaste monteur en zelf dacht hij dat het probleem daarmee verholpen was.

Maar op gegeven moment leek het wel of er nog steeds olie druppelde want als ik me auto had neergezet en de volgende dag wegreed zag ik wat liggen, dus had ik me auto omgedraaid en ben ik 6 uur later gaan kijken en vond ik dus weer flink wat olie:

Afbeelding

Afbeelding

Toen teruggegaan en op de brug gezet, het blok zat onderop redelijk onder. Dat schoongespoten met remmenreiniger, auto een tijdje laten draaien en hopen dat er iets op de grond zou vallen maar er viel maar niks. Ook geprobeerd met de beperkte ruimte die je hebt om het allemaal goed te bekijken met lampen enzo om te kijken of er wellicht ergens wat ontsnapt of wat dan ook maar dat is gewoon niet goed te zien.

Zoals je op de laatste foto ook kunt zien zie je dat het zich redelijk verspreid dus ik denk dat het wel van boven/midden naar beneden zich een weg naar de grond vind, maar waar het nou vandaan komt is mij helaas nog steeds een raadsel.

Ik hoop ook dat ik iemand wellicht van het forum kan vinden met (veel) ervaring die er wellicht een blik op kan werpen, degene die mijn auto normaal onderhoud dacht meteen als eerst aan de koppakking om die ook maar meteen te doen maar ik vind dat nogal een kostbare ingreep mocht het alsnog niet hiermee verholpen zijn.

Hier heb ik overigens nog wat foto's tussendoor geplaatst aangezien ik moest bijhouden: http://imgur.com/a/8hvLr ook zie je hier hoe de klepdekselpakking er aan toe was, die was sowieso overleden :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten