TrafficBandit's nieuwe ouwe

Laat je eigen Coupé zien.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Inmiddels is de cruisecontrol overgebouwd in de nieuwe auto. De cruisecontrol computer, de schakelaars op het koppelings- en rempedaal, de vacuumpomp en de actuator bij de gasklep zijn overgebouwd en aangesloten. De bedrading zat al op zn plek, hoefde allen de stekkers er in te pluggen. Alleen...... Hij werkt niet. :x

Weet iemand of je dit nog in moet stellen in de computer ofzo om dit te laten werken?
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door JPW »

Er moet inderdaad nog het een en ander ingesteld worden via PP2000. Ook bestaat de mogelijk dat dit niet geheel, of geheel niet mogelijk is. Een aantal jaren terug heb ik voor mijn grijze 2.0 hier naar gekeken. Het schijnt dus zo te zijn dat Peugeot het in sommige gevallen het onmogelijk heeft gemaakt om de cruise te activeren in de computer. De instelling is in zo'n geval simpelweg niet aanwezig. Waar het precies aan ligt heb ik nooit kunnen ontdekken. Hopelijk is het in jouw geval gewoon een kwestie van programmeren!
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

In dat geval is het wellicht makkelijker om de hele computer over te zetten. Vraag me alleen af of dit in de motorcomputer zit of in de BSI.
Gebruikersavatar
Henk1958
Berichten: 99
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 15:44

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door Henk1958 »

Computer is niet alleen over te zetten zonder de bsi erbij en als je ze alle twee overzet komt de hoge km stand te voorschijn.
406 Coupe 2.2L 16V 2005 vialle lpi 173000 km
NOIR OBSIDIEN Chesnut leather
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat is wel balen! Had gehoopt dat het overzetten van de hardware voldoende was. Helaas heb ik geen pp2000, alleen een eenvoudige obd reader. Een tijd terug heb ik wel eens goedkope setjes uit china gezien met de pp2000 software. Weet iemand of die een beetje bruikbaar zijn? Ik denk dat ik er dan maar een moet aanschaffen.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Lijkt er inderdaad op dat het zonder pp2000 niet gaat lukken. Ik heb hier een forum gevonden van iemand die ook een cruisecontrol heeft ingebouwd in een 406: http://www.peugeotforums.com/forums/mai ... %5D-28067/

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cokOR5cuYUA[/youtube]

Op zoek naar een pp2000 dus...
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb op aliexpress een pp2000 interface zien staan, zou het wat zijn?

http://www.aliexpress.com/item/2013-Lex ... 7ffd5ae3fd
keso406
Support
Berichten: 305
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 19:28

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door keso406 »

Ik heb zo 1 ook. Werkt bij mij wel goed. Heb ermee een esp storing gewist en kan gewoon de boel uitlezen
Gebruikersavatar
JPW
Support
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 13:29

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door JPW »

Mijn exemplaar kostte geloof ik 60 euro, ook een goedkope namaak uit China. Werkt tot nu toe altijd perfect. Hopelijk is het mogelijk voor je om het allemaal voor elkaar te krijgen!
Restyle 406 Coupé (2004) - V6 Handgeschakeld
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: TrafficBandit's nieuwe ouwe

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Nou ik heb er een besteld, zal wel even duren voordat hij uit china hier is maar het heeft ook geen enorme haast, ik kan even wachten. Vandaag ook het laatste onderdeel voor de inbouw van de gasinstallatie binnen gekregen dus voorlopig kan ik daar weer even mee verder.

Inmiddels is de gascomputer geplaatst plus alle elektrische bedrading. De tank inclusief vulslang en afblaasslang zijn gemonteerd. De verdamper zit er in en is aangesloten op het koelsysteem en de injectors zijn gemonteerd in het inlaatspruitstuk een aangesloten. Laatste stap is het plaatsen van de gasleiding tussen de tank en de verdamper. Ik hoop dat ik de komende dagen nog wat uurtjes kan vinden om dat af te maken. Daarna een paar liter gas er in en hopen maar dat alles werkt ;)

En dan is er nog de belangrijkste uitdaging en dat is het kenten op G3 krijgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten