Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Laat je eigen Coupé zien.
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

Nou de kogel is door de kerk. Mocht van mijn vrouw wat geld aan iets leuks voor de coupe uitgeven. en kwam een set velgen tegen nieuw, die belachelijk goedkoop waren, en precies een mix van wat ik wilde. dus die gekocht. binnenkort komen ze binnen en dan moeten er even bandjes om heen. ik zal hier onder een foto plaatsen van hoe het er ongeveer uit zal gaan zien.
Afbeelding
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

Inmiddels is het al een tijd stil, maar er is hard gewerkt aan de Peugeot, tussen het werk, het klussen, en het krijgen van een gezonde zoon door.

In middels de voorbumper gedemonteerd, mistlampen verwijderd, bumper strak gemaakt (had een aantal krassen en heeeeeellll veel steenslag). de bumper op nieuwe gespoten (zelf) niet perfect maar goed zat voor nu. Ben ook nog bezig met een nieuwe wielkast links voor maar even geen tijd om dat af te maken. splitter gemaakt zoals ik wilde doen gaas in de bumper gemaakt ipv mistlampen en het rooster toen de bumper weer terug gezet. ik heb mijn schroefset gemonteerd, nieuwe stabilisatorstang verbindingskogels voor, achter moet ik nog doen die kraken een beetje. motorkap gasveren gedaan, nieuwe pook, eerste deel van het onderhoud is gedaan, nu moet ik nog het tweede deel doen, motor en baksteun rubber, en misschien ook wel de krukaskering. Hij heeft in ieder geval weer nieuwe filters, olie, bougies etc. Vandaag heb ik hem opnieuw laten uitlijnen en dat is wel een groot verschil. De banden zijn nog niet binnen maar komen hopelijk op korte termijn. Ik probeer de dure zaken via klusjes te doen zodat het qua kosten een klein beetje bij de weg blijft. Ik heb inmiddels ook nieuwe boxen geïnstalleerd achter, omdat daar geen boxen zaten, de hoedeplank en de kofferbak bekleding zwart gespoten. daarnaast ook uitsparingen gemaakt in de achter bekleding zodat ik de schroefset in hardheid kan verstellen als ik dit zou willen. Ik heb de set gekregen via een deal van mijn oude werk, maar wat een genot om met een dure schroefset te rijden. in de bochten stug, direct stuurgedrag maar zo zacht als een Franse auto over de drempels en hobbels. Dit is allemaal nog verstelbaar zou ik het harder willen kan dit en andersom ook. ik heb de auto op een normale verlaging staan, denk zo'n 30mm lager. ik had hem eerst lager staan, toen de veren eenmaal in gereden waren was hij best wel wat gezakt. leek toch wel veel stres op de rubbers in de ophanging te geven, daarom de auto toch maar weer wat omhoog gedaan. Achter kan ik nog een mm of 25 a 30 zakken dan gaat de wielkast net iets over de band heen, en voor kan ik nog wel 50mm omlaag, maar volgens mij zit ik dan strak tegen de wielkast aan.

Ik wil voor de winter nu eigenlijk proberen de dubbele uitlaat te gaan maken, heb de dempers en einstukken al liggen, nu moet ik alleen alles aan elkaar maken. Verder wil ik het stuur opnieuw bekleden (leer heb ik via een mede coupe-er hier van het forum niet exact de kleur maar prima zat), de stoel opvullen, ik heb al een extra set stoelen staan, en wellicht ook de stijlen en het dak spuiten. Ik wil ook graag de donkergrijze delen lichtgrijs maken. Uiteraard hoop ik binnenkort de 18inch wielen te kunnen monteren. ben nog aan het twijfelen over de spoiler, ik heb een musketier spoiler liggen maar wil eigenlijk een carbon spoiler maar goed voor nu eerst de zaken klaarmaken die ik heb liggen en zelf kan doen, want het budget is niet heel groot.

Ik zal morgen de auto wassen en wat foto's plaatsen.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Nou je bent lekker bezig geweest. Ik heb een jaar geleden een nieuwere coupe gekocht en ook stukje bij beetje opgeknapt. Eerst de belangrijkste dingen en daarna langzaam verder met de kleinigheden. De auto is nu technisch helemaal zoals ik hem hebben wil, moet allen de bumper nog een keer laten spuiten omdat daar wat lichte lakschade op zit. Daar moet ik nog even een dealtje over sluten met de plaatselijke schadeboer. Als je met de stoelen aan de slag gaat moet je de zitting van de passagiersstoel even wisselen met de bestuurdersstoel. Het is dan net of je een nieuwe stoel hebt.
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

Hey, ja de tip van de stoel weet ik heb ik ook in mijn polo gedaan. :) zal jou topic ook even doornemen :)
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

hardheidverstelling achter
Afbeelding

16inch starfish --> 18inch licht metaal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voorbumper aangepast
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals hij er nu bijstaat
Afbeelding
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Netjes gedaan dat gat voor de verstelling. Bumper ziet er zo op het eerste gezicht ook goed uit, ik zie het er niet aan af dat het een doe het zelf spuitbeurt was. Nette auto hoor en ook een kleur die je niet heel vaak ziet.
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

De bumper moet er binnenkort nog een keer af, dan de dagrijverlichting aansluiten op de mistlampen ook.

Afbeelding

verder met het witten van de letters van de banden, dit weekend de bouten op maat maken en dan de velgen met spacers monteren, ben heel benieuwd hoe het gaat lijken

Afbeelding
mrgoochie6
Berichten: 12
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 13:43

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door mrgoochie6 »

Zo, dat ziet er allemaal wel heel strak uit man! En dat voor een "opknapper"! Netjes gedaan! ;-)

Ik heb zelf ervaring opgedaan met het flushen van mijn 2.2 liter motor met producten van Forté! De auto spuit weer over de weg. Aanrader!

Mooie velgen ook! Waarom dat bandenmerk btw? Succes verder met het verder uitbouwen.
fourOsix
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 21:54

Re: Maarten (FourOsix) stelt zich voor

Ongelezen bericht door fourOsix »

Foto's met de 18inch wielen onder de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik had nog even een vraag, tanken jullie met de 2.0 95 of 98?

Owja en waarom deze banden? omdat ik naar het label en de prijs kijk, deze hebben velgrandbescherming, zijn zuinig (C), en goed in de regen (B) en redelijk stil (69db) dacht ik. en rond de 50euro dus proberen waard ;) (225/40R18 Rotalla setula)

Met vriendelijke groet,

Maarten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten