benzieneprijs

Hier kun je over van alles praten wat niet aan de coupe gerelateerd is.
peugeot groningen
Support
Berichten: 311
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 21:23

benzieneprijs

Ongelezen bericht door peugeot groningen »

aangezien de bezienepreis de pan uit reist met een 1,70 per lieter is het niet meer zo leuk om met de 406 langs de pomp te rijden.

nu ben ik gewoon ff nieuwschierig of er ook beziene sparende oplossingen zijn. (ja en niet op de fiets of lopen).

maar ik zat zelf te denken aan een aerofinn of hem te laaten chippen. maar meschien zijn er nog meer goede ideeun. ???
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door SanderM »

Heb er een Vialle LPI setje in laten zetten, kost 2300 eu (voor een V6).
Je moet wel vaker naar de pomp, maar je brandstofkosten halveren in totaal.

Dan gaat het wel hard.
Blijft het nog enigzins leuk. Hoewel ook al 20 cent duurder dan vorig jaar.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Enige goede idee zou bijna zijn een soort publieke ongehoorzaamheid, of mega protest naar de Nederlandse regering toe. ZIJ zijn immers voor een overgroot deel verantwoordelijk voor deze belachelijke prijzen aangaande de accijns.
Laatst heeft men laten onderzoeken waarom de prijzen zo hoog zijn, dit deden enkele linkse partijen meen ik. Een uitkomst is er niet uitgekomen, omdat ze bij zichzelf uitkomen, die stropdas gangsters 8-)

Vorige week stond er opeens iemand van 1 of ander ministerie voor mijn deur. Ik had al een stuk of tig mails gehad met het verzoek om mee te doen aan een enquete aangaande verplaatsingen in Noord-Holland.
Geen interesse zeg ik.
Zij zegt, het duurt maar 10 minuten.
Ik weer: Luister Bep, jij bent van een ministerie, ministeries zijn onderdeel van de politiek en ik haat politiek, zeker dat gespuis wat er nu zit.
Rutte loopt te k#%ten. Verhagen is alleen maar regeringsgeil en de grootste slijmbal van Nederland en Wilders heb ik al never niet serieus genomen, die zouden ze een hoofddoekje in zijn muil moeten duwen zodat er geen onzin meer uit komt.
Jullie zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de huidige benzineprijzen en gebruiken alle automobilisten als melk-koe om jullie financien op orde te krijgen. Jullie gooien miljoenen over de balk met allemaal miskleunen & wanbeleid gewoon omdat jullie geen verstand van zaken hebben en belasting geld gebruiken om jullie eigen ideetjes & stokpaardjes door te drijven, en alles moet vervolgens over de rug van alle mensen terug gehaald worden om dat al die idioten, waar u ook deel van uitmaakt, niet capabel genoeg zijn om de dingen goed te doen.
Alles wat het leven maar enigsins leuk kan maken, word hier het hardste aangepakt door belastingen op te heffen. Auto, roken, drank, loterijen, noem het maar op.

Dus, nee ik doe dus vooral niet mee, en ja, denk maar eens na over dit commentaar van een gewone hard werkende man die alles wat met poilitiek te maken heeft helemaal zat raakt. De groeten!! :evil:

Ze was redelijk stil hierna :mrgreen:
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
Marcel
Support
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 17:57

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door Marcel »

406-Boss schreef:Laatst heeft men laten onderzoeken waarom de prijzen zo hoog zijn, dit deden enkele linkse partijen meen ik. Een uitkomst is er niet uitgekomen, omdat ze bij zichzelf uitkomen, die stropdas gangsters 8-)

Die uitkomst was er wel; van de brandstofprijs, in dit geval benzine gaat 1 euro naar de staatskas.
Peugeot 508 SW Executive 1.6 THP 2011
Peugeot 308 5-deurs BlueLease Premium 1.6 BlueHDi 2014 Lesauto
Gebruikersavatar
SanderM
Support
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 09:58
Locatie: Assen

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door SanderM »

Kijk, als ze dingen willen ontmoedigen door het duurder te maken (millieu, files, enz) en andere dingen willen promoten door er geld bij te doen, das akllemaal prima, dat is hun werk.

Het gaat zoals 406-Boss ook zegt er om hoe ze het doen en welke keuzes ze maken.
Er gaat ook best een hoop goed, maar toch vaker dan je lief is sta je jezelf op te winden over de zoveelste blunder of misstap van iemand in een publieke functie, of een compromis dat een partij heeft gesloten dat werkelijk nergens over gaat.

Ik heb een paar jaar de politiek van dichtbij kunnen volgen (familieleden in de 2e kamer, prov staten) en er zit vaak meer achter dan je zal denken. Maar maak dat dan duidelijker voor de gewone man, die elke maand weer keihard werkt om de balans goed te krijgen. En sla eens spijkers met koppen als je uiteindelijk besluit wat je wilt met z'n allen.

Ik ben best bereid te betalen voor een gezond land met sociale voorzieningen en alles. Moeten we toch, over links of over rechts. Maar hou op met geld over allerlei politiek correcte balken te gooien en hak gewoon eens een knoop door af en toe i.p.v. altijd maar zorgen maken over peilingen en zo.

Geneuzel. Ik weet het, heb het gezien, het is allemaal echt niet zo makkelijk als het lijkt. Maar zonder daadkracht komen we ook nergens.
406 coupé 3.0 V6 Pack LPI (2004) Vert Polo - "Let's poke it with the Stig"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arrrhalomynn
Support
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 10 jan 2011, 21:10
Locatie: Apeldoorn

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door Arrrhalomynn »

kun je niet gewoon zuiniger rijden? Iets minder hard optrekken, geen 130 op de snelweg, auto laten uitrollen, etc.

Tenzij je dat allemaal al doet natuurlijk.
406 coupé 3.0 V6 Pack 10-10-2000
KDM
Support
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 14:11

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door KDM »

LPG :)

€0.60,- per liter :D

het is wel kanonne duur... €1.75,- langs de snelweg
Peugeot 406 Coupé 2.0 LPG uit 2002 (verkocht)
Met heel veel pijn in mijn hart...

1 van de mooiste auto's ooit......
en ik kan zeggen dat ik er 1 heb gehad :-)
Gebruikersavatar
Mistral
Support
Berichten: 537
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 13:16
Locatie: Hoogvliet

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door Mistral »

Zolang de politiek niet kan stoppen met blunderen (Betuwelijn, hoge snelheidslijn, blunderput in Den Haag en de noord-zuidlijn in Amsterdam enz.) zullen de belastingen nooit omlaag kunnen want WIJ moeten inderdaad opdraaien voor het gestuntel.

Ik snap ook echt niks van het feit dat dit soort dingen duurder uitpakken dan afgesproken. Als ik met iemand een afspraak maak om iets te laten doen voor een bepaalde prijs dan ga ik echt niet meer betalen omdat hij het verkeerd had ingeschat. Als blijkt dat er meer werk nodig is door ECHT onvoorziene omstandigheden dan is het wat anders maar zelfs dan zou ik niet accepteren dat de uiteindelijke prijs 10 keer zo hoog word als afgesproken. Volgens mij zijn daar wel verzekeringen voor te vinden. Loyds doet daar wel wat mee denk ik.
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door Andre »

Nou gelukkig denken we er aardig hetzelfde over hier. Maar zoals Thomas al zei, er gaat gewoon één Euro per liter de schatkist in! Dat kan volgens mij wel wat minder. We zijn het duurste land wat benzineprijzen betreft. In Duitsland is het nog goedkoper en daar zit de wegenbelasting bij inbegrepen.

Maar helaas zijn de Nederlanders wat gemakkelijker geworden en klagen we allemaal even om daarna zonder mokken alles weer te slikken. Ze hebben het helaas wel door dat we de auto niet snel zullen laten staan.
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
Damian_Gray
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 23:30

Re: benzieneprijs

Ongelezen bericht door Damian_Gray »

ik heb dit soort discussies al meerdere keren gevoerd met verschillende soorten mensen en uiteindelijk kwamen we allemaal bij zelfde uit en dat is dat als we veranderingen willen doorvoeren op dit gebied dan zullen we gewoon allemaal kleinere zuinige auto's moeten rijden en daarnaast vaker gebruik maken van fiets... of met zn allen de straat op en kenbaar maken dat we dit niet meer pikken.. maar ja, zolang je inkomen hebt en koelkast tot de nok toe gevuld is en rekeningen op tijd betaald zijn, dan zie ik eerlijk gezegd niemand de straat opgaan hehe :)

kijk in mijn eigen situatie ben ik wat comfort gewend, ik woon bij mn ouders nog, woon in enschede maar werk in almelo.. in principe (als ik iets fanatieker was) had ik ook kunnen zeggen weet je wat.. ik neem wel fiets of met scootertje effe elke dag 25 km heen en terug..

maar nee ik kies er zelf voor om met een 2 deurs coupe van ruim 1300 kg elke dag op snelweg heen en weer te tuffen ;)

niks persoonlijks hoor
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten