Hebben de coupe rijders huisdieren??

Hier kun je over van alles praten wat niet aan de coupe gerelateerd is.
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Topic titel zegt het al, wie hebben er hier huisdieren?
Welke, hoeveel etc?

Ik heb 2 honden, Hayleigh een rottweiler teefje en King onze kruising Sennenhond x Akita.
Helaas is dit de laatste week dat KING bij ons is, volgende week zullen we hem moeten laten inslapen vanwege zijn leeftijd (13) en omdat hij erg veel problemen begint te krijgen met adem halen en het erg benauwd begint te krijgen wat een zeer naar gezicht en gehoor is. Ik zie er als een BERG tegenop............ :cry:

Hayleigh is inmiddels 11, en ik vrees dat die ook haar langste tijd gehad heeft, en haar artrose die vanaf haar 4e heeft speelt aardig op, dus kon qua huisdieren wel eens een zeer naar jaar worden. Ook hangt ze ontzettend aan King dus waar dat op gaat uitdraaien.......?
Dit is dus wel de reden waarom ik een Break rijd, het is toch 90 kg hond (nog) achterin.
Verder hebben we 3 katten, Spike, Jay en Kittie. 2 huis, tuibn en keuken katten, en Jay is een half pers, ooit een verjaarskado voor mijn vrouw geweest.
Daar bovenop hebben we kat Tijger die zowat een deeltijd kat van de buren is. Vriendje van Spike en de helft van de dag bij ons binnen met toestemming van de buren.
Als 5e kat, Boris. Een kat van 19 die eigenlijk verwaarloost werd door buren van even verderop. Van de winter binnen gehaald omdat hij bijna bevroor en zichzelf niet meer warm kon houden. Die woont eigenlijk min of meer sinds toen bij ons.
Tjah, wij, mijn vrouw en ik, zijn watjes als het op beesies aankomt :oops:

Nog meer mensen met dieren thuis?
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
Junior
Support
Berichten: 437
Lid geworden op: di 16 dec 2008, 22:12
Locatie: Grootebroek

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door Junior »

ik dacht, wat een leuk topic, maar toen las ik je bericht en toen kreeg ik toch wel even een brok in me keel. Ik vind het wel heel fijn dat er gelukkig nog mensen zijn die heel goed voor beestjes zijn. Wij, lees ik en mijn vriendin, zijn ook gek op dieren. We hebben 2 katten, Luna van 4, die noemen we eigenlijk koetjes poes, omdat ze zwart met wit is, of wit met zwart? Daarnaast hebben we Kippie, een zwarte poes van 14. Kippie is toen ze net geboren was met het hele nest in de glasbak gedumpt, maar gelukkig waren ze allemaal gered. We hebben haar dan ook uit het assiel. Kippie is echt een heel bijzonder beestje, die doet echt alles met je samen, zo'n verschrikkelijk lief beestje. Dan hebben we nog 2 konijnen, Uwe en Bounce. Uwe is een echte dikzak, die lekker zijn eigen ding doet. Bounce is een kleine druktemaker die het liefst alleen maar de katten loopt te rellen, echt hilarisch!
ES9 J4S - 3.0L 24v V6 152 kW - Società anonima Carrozzeria Pinin Farina
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door RAH »

406-Boss, Alvast veel sterkte gewenst voor het verlies wat je staat te wachten. Ook ik krijg een brok in mijn keel bij het lezen van je post. Ik kan proberen om je een hart onder de riem te steken door te schrijven dat het voor het beest beter is om het uit zijn lijden te verlossen, zeker nu het warm begint te worden is het voor een hond niet fijn als deze niet behoorlijk kan ademen (volgens mij is dat de enige manier waarop een hond zijn warmte kwijt kan). Maar uit eigen ervaring weet ik dat als het eenmaal gebeurd is je gewoon staat te janken. Ook ik stond 2 a 3 jaar geleden gewoon als volwassen vent met de tranen in mijn ogen toen Poekie het niet meer trok en moest inslapen.

Misschien vast een leuk vooruitzicht, gelet op de hoeveelheid liefde die je voor dieren toont zal je na het verwerken van het verlies waarschijnlijk wel weer een nieuw huisdier vinden waar je ook weer ontzetten van zult gaan houden (met als gevolg dat je na een jaar of 15 weer net zo in de put zult zitten, wat zijn wij eigenlijk toch een stel masochisten). Ik ben in ieder geval weer heel blij met de inmiddels bijna 1.5 jaar oude Poekie (IV), een rode Noorse boskat met één blind oog waardoor het beest zo scheel kijkt als maar kan. Zelf heeft hij er geen last van, althans, soms schat hij een te springen afstand iets verkeerd in en haalt hij het (net) niet.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door Andre »

Alvast heel veel sterkte gewenst 406-Boss.

Wat jaren geleden heb ik één van mijn 2 katten teruggevonden bij de hoofdpost van de dierenambulance in de vriezer. (je mag hem nog wel even aaien hoor...) Doodgereden een straat achter mij. Nu denk ik dat je je aan een hond nog meer kan hechtten dan een kat, maar ook ik heb staan janken hoor. We hadden "maar" 4 jaar samen meegemaakt maar toch. Zijn broertje heb ik nog steeds en is inmiddels 11 jaar oud. Een echte huiskater, weinig buiten en dan maar heel even. Nooit voorom, alleen achter in de tuin. Ik heb ook het idee dat hij het ook heeft zien gebeuren aangezien hij doodsbang is voor auto's. Doorvoor waren ze dag en nacht buiten, soms zag ik ze zo 2 dagen niet.

Sinds 2 maanden denkt de buurkat dat het hier leuker is dan hiernaast, en zit dag en nacht of op de kliko voor of bij de tuindeur naar binnen te staren. Soms laat ik hem naar binnen en gaat hij linea recta naar de brokken. (Ik denk dat ze hiernaast Lidlle brokjes hebben) Dan eet hij even, gaat daarna even op het kleed liggen, om na een kwartiertje weer naar de deur te lopen omdat hij er weer uit wil. (miauwen kan ie niet, bekkie gaat wel open maar er komt niets uit) Heel lief beestje, en echt allemans vriendje. En gaat steeds beter samen met dat mannetje van mij aangezien deze totaal geen territorium drift heeft!

Ja, ook ik ben een softy als het om dieren gaat. Ik kan me zo kwaad maken als een onschuldig afhankelijk dier kwaad wordt aangedaan, ik snap dat echt niet!

Nogmaals sterkte Boss
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
Gebruikersavatar
Andre
Support
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:26
Locatie: Noord Holland

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door Andre »

Schoot me net binnen dat ik nog een foto had van de buurkat. Was mijn auto aan het schoonmaken, en flop daar zat ie op de achterbank! Mooie combi bij deze topic.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
406 Coupe 11-2000 2.0 16v Vert Polo Cognac leather (D "8,5") 168.ooo KM
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Junior, funny, wij NOEMEN onze Kittie meestal Kippie :mrgreen:

Ja, je weet dat jij je dieren ALTIJD zult overleven (onder normale omstandigheden) :cry: Mijn vrouw zei al, na deze maar geen honden meer? Op het moment van je verdriet zal ik misschien ook zo denken, maar ik weet dat ik zonder hond een erorme leegte zal blijven houden in mijn leven. Ik kan me niet anders herinneren, vanaf kind al, als dat wij honden hadden, meestal duitse herders.

Nu zal ik eerlijk bekennen, zoals King zal er geen 2e zijn, dat is echt een geval apart. Zowieso de kruising, Appenzeller x Akita x Wetterhoun, dat vind je niet meer, maar ook zijn will to please, beschermingsdrang, inteligentie, angstloze karakter, aanhankelijkheid, zelfs naar de katten toe en uitstraling. Ik zal eerdaags even een foto posten.
Je hond laten inslapen is altijd een dubbel gevoel die gepaard gaat met twijfels. Zo heeft ie weer een iets betere dag en ga je werer twijfelen, een dag later gaat het weer beroerd en sta je achter je beslissing, maar zwaar en moeilijk blijft het.

Gelukkig doen we het thuis, in zijn eigen vertrouwde omgeving zonder stress en lekker bij de baas op de bank. Daarna rijden we hem naar het crematorium.
Ik ga over een tijdje wel zijn prachtige en aparte kop als tatoage laten zetten op mijn rechter bovenarm. Dan istie altijd bij, ongeacht wat er daarna komt.
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
Mistral
Support
Berichten: 537
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 13:16
Locatie: Hoogvliet

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door Mistral »

Een mooi gebaar Boss, alvast heel veel sterkte toegewenst.

Bij ons thuis loopt een Sharpei, genaamd Tosca, rond. We kregen haar op 4 jarige leeftijd en is nu 9. Het is een erg aanhankelijk beest maar vind aaien weer niet zo vaak fijn. Ik krab haar graag op haar kop maar zij draait dan haar kont onder mijn hand want dat vind zij VEEEEEEEEEEEEL fijner :lol: .
Ze is ook heel erg waaks, de glazenwasser is als de dood voor haar want die is ze al eens achterna gegaan in onze tuin :lol: :lol: .

We hopen nog wel wat jaartjes plezier van haar te hebben. Het is toch fijn als je thuis komt en je word begroet door een blond mormel met kwispelende staart.

Daarnaast hebben we vroeger ook katten gehad maar dat doen we niet meer, erg leuk en vreselijk lief maar op de 1 of andere manier vind ik ze leuker bij iemand anders dan bij ons thuis.
We hebben ook nog een dwergpapagaaitje gehad, die ging de hele dag met mijn vrouw mee op haar schouder (binnen dan he ;) ).
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Mijn broer had in zijn jonge jaren een vogeltje, iets als een Agaponis of zo?? :shock:
Wassie zo gek op, dat ie hem heeft laten vliegen, en t beesie is oud geworden bij mensen op het einde van het blok :mrgreen:
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Gebruikersavatar
Mistral
Support
Berichten: 537
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 13:16
Locatie: Hoogvliet

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door Mistral »

Wassie zo gek op moet ik, denk, sarcastisch lezen en dan is het antwoord "hij blij, zij blij". ;)
406-Boss
Support
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 12:49
Locatie: heerhugowaard
Contacteer:

Re: Hebben de coupe rijders huisdieren??

Ongelezen bericht door 406-Boss »

Ik denk dat je dat erg goed verwoord :mrgreen:
406 BREAK 2.0-16v MODIFIED to 2.2-16V. Space & Powerrrrr in 1 car ! ! !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten