nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
peugeot-406
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 21:12
Locatie: Heelsum

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door peugeot-406 » vr 19 jul 2013, 14:02

Ze zijn costum made.
Hierdoor wel goed prijzig maar wel zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
sjoerdp
Support
Berichten: 412
Lid geworden op: za 02 jun 2012, 00:47

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door sjoerdp » vr 19 jul 2013, 23:18

Als ik het goed begrepen heb dan is de benodigde ET mede bepaald door de breedte van de velg. Bij een smallere velg heb je een kleinere ET nodig om de afstand tussen hub en buitenkant van de velg gelijk te houden. De ET is namelijk afstand tussen centrum velg en de hub. Bij bredere velgen kun je af met een grotere ET, deze zullen dan ook redelijk ver naar buiten staan. En dat moeten ze ook wel, tot op zekere hoogte (nu waarschijnlijk te veel naar mijn smaak) anders dan gaan ze de binnenkant van je wielkasten schuren.
2002 2.2 HDi Solstice Beige Pack (D9 Full-MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)

2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)

Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3216
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door RAH » za 20 jul 2013, 10:19

Wat ik weet van de ET waarde is dat het belangrijk is voor het wiellager. En daarmee zou het dus niet meer uitmaken hoe breed de velg is, de afstand tot het hart van de velg moet daarvoor altijd gelijk zijn, daardoor zal een bredere velg dus evenveel breder zijn naar binnen toe als naar buiten en blijft de kracht die op het wiellager wordt uitgeoefend gelijk.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)

peugeot-406
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 21:12
Locatie: Heelsum

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door peugeot-406 » di 13 aug 2013, 21:25

De auto is inmiddels verlaagd 40mm dmv veren.
Dit valt na eigen zeggen een beetje tegen en ben nu bezig geld vrij te maken zodat t nog wat lager kan.
De velgen zitten eronder en staan zeker wel mooi na mijn smaak.
Onlangs folie binnen gekregen om de mist lichten geel te maken.
Dit vind ik zelf gewoon leuk om een ander front t creëren
Hiervoor heb ik ook even wat geëxperimenteerd met het kenteken om die ook een nieuwe plek te geven.
Beetje alfa style.

Helaas heb ik sinds deze week storing in de auto waarbij het motormanagement lampje brand en de tekst antivervuilings systeem van de motor defect op het display van de boardcomputer verachijnt.
Hier ga ik aanstaande zaterdag mee aan de slag om te kijken waar het vandaan komt. (Uitlezen)
Zelf ben ik bang dat dit is gekomen door de open luchtfilter/powerfilter die ik heb geplaatst waardoor de auto minder benzine krijgt.

Als er weer wat vordering in t project zit laat ik het zeker weer weten via dit topic.

Ps. Jammer dat t me steeds niet lukt om via mijn telefoon hier weer eens foto's te plaatsen.
Hoe ik zo ook steeds verklein lukt t me steeds niet.

joeri
Berichten: 83
Lid geworden op: di 11 aug 2009, 22:30

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door joeri » di 13 aug 2013, 22:13

Gele folie over de mistlampen plakken heb ik ook al eens geprobeerd. Dit is echter niet gelukt toen omdat de folie te dik was en dus niet flexibel genoeg om netjes over de glasrand rondom te krijgen. Als het jou wel lukt hoor ik het graag, lijkt mij nog steeds wel wat op een zilvergrijze coupe (heb ik zelf ook).

Gr,
Joeri

peugeot-406
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 21:12
Locatie: Heelsum

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door peugeot-406 » di 13 aug 2013, 22:19

Ik denk ook inderdaad dat het bij een zilvere mooi staat.
Zelf vaak gekeken naar een zilvere vanwege dat soort aanpassingen.
Uieindelijk gekozen voor zwart omdat t de coupe zeer goed staat.
Voor mij was t net iets mooier dan de zilvere.
Ik zal kijken of dat t lukt.
Verwacht van wel. Voordeel is dat de mistlichten iets overlopen aan de binnenkant van de bumper.
Dus de randen hoeven niet perse helemaal omgevouwen worden omdat je dit niet zult zien.
Maar ik heb relatief dunne folie.

Gebruikersavatar
sjoerdp
Support
Berichten: 412
Lid geworden op: za 02 jun 2012, 00:47

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door sjoerdp » wo 14 aug 2013, 20:09

Afbeelding
2002 2.2 HDi Solstice Beige Pack (D9 Full-MUX)
1999 3.0 V6 Bleu de Byzance Pack (D8)

2000 2.0 Vert Polo Pack (D9 Half MUX)

peugeot-406
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 21:12
Locatie: Heelsum

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door peugeot-406 » wo 14 aug 2013, 20:33

Heb je dit met de bumper erop gedaan of heb je de bumper gedemonteerd.

peugeot-406
Berichten: 63
Lid geworden op: di 31 jan 2012, 21:12
Locatie: Heelsum

Re: nu eindelijk beginnen met mijn project 3.0 24v v6

Ongelezen bericht door peugeot-406 » vr 18 okt 2013, 15:29

auto is te koop

165000km
3.0 24v v6
2003

4500,-

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast