406 V6 Racer

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

RAH schreef:Ik vind het juist leuk om te volgen. Met name fotomateriaal, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Leuk om te zien hoe zo een project vordert en wat er allemaal aan de auto gedaan wordt. En elke keer dat er hier een update van het blog aangekondigd is kijk ik even.
Geweldig man! :D fotomateriaal kom ik inmiddels in om, qua aanpassingen gaat 't wachten worden tot de winter. We hebben het één en het ander in gedachten wat we willen gaan doen, dus met een paar maanden is 't weer avond aan avond sleutelen :) De stukken die ik graag wilde toevoegen zijn inmiddels toegevoegd.

Blog
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Base
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 14:33
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door Base »

Heb ik toch mooi een rondje over Zandvoort gezien in een Coupé! Mooi ook dat die Porsche je nog even voorbij komt blazen.

Leuk project, ik blijf volgen en zie vooral graag de foto's.

Grt Bastiaan
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Base schreef:Heb ik toch mooi een rondje over Zandvoort gezien in een Coupé! Mooi ook dat die Porsche je nog even voorbij komt blazen.

Leuk project, ik blijf volgen en zie vooral graag de foto's.

Grt Bastiaan
Die zelfde Porsche is de oorzaak van de enige baansluiting die dag ;) Ik zal mijn best doen wat meer foto's er bij te pompen, meeste zijn niet best van kwaliteit omdat Robbin zijn foto's via whatsapp stuurt waardoor de kwaliteit gewoon kak is.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door RAH »

Dat is een aardig leeggehaalde auto geworden. Het lagere zwaartepunt snap ik, maar waarom daarvoor de airbags er uit halen? Scheelt gewicht, maar het is wel een veiligheidsoptie die je hopelijk nooit nodig zult hebben maar mocht het een keer fout gaan...
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

We hebben gelukkig de 6 punts harnassen die het bovenlichaam vast houden, in tegenstelling tot de 3 punten. In combinatie met nekband en helm is ook je nek aardig gestabiliseerd. Het enige wat mogelijk is om ze te raken is dat we met meer dan 150km/u de vangrail pakken, waarbij de auto veel korter wordt. Dat gaat opgelost worden met een rolkooi voor extra stijfheid.
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door RAH »

Dus dan zijn ze eigenlijk overbodig, als ze klappen houden de gordels je dusdanig op je plek dat je de airbag niet eens raakt. Tja, dan is het een "no brainer", er uit met die dingen.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

U snapt 'm! ;) Voel me veiliger in die 406 dan in mijn eigen C70 T5 met gewone gordels :lol:
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
LRAB
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 11:49

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door LRAB »

Nog een update!
Screw all flags, screw all borders and screw nationalities. Borders are nothing but lines drawn in the sand.
Tigerworx
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 13:43

Re: 406 V6 Racer

Ongelezen bericht door Tigerworx »

Hoi, zojuist ook even een berichtje op je forum gepost. Leuk dat er nog iemand race-t met een coupe v6! Kom er een beetje laat achter.

Heb je al gekeken naar motorische opvoer mogelijkheden? Ik ben altijd nog op zoek naar 4 mooie nokkenassen om een keer een hele hoogtoerige v6 op te gaan bouwen met hopelijk >100 pk per liter.
Nieuwe voorbumper nodig? PM me ff, heb er nog een paar
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten