Automatisch Dimmende Spiegel Vervanger

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zitz
Support
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 12:51
Locatie: Zuid-Limburg

Automatisch Dimmende Spiegel Vervanger

Ongelezen bericht door Zitz »

Aangezien mijn automatisch dimmende binnenspiegel het al 2x had begeven binnen korte tijd heb ik daar een hele tijd geleden niks meer aan gedaan. Laatst kwam ik op het idee om toch maar nog eens de verkoop sites (ebay etc) af te gaan om een nieuwe te vinden. Conclusie: Niet (of nauwelijks) te vinden...

Ik kwam echter wel heel veel 407 spiegels tegen. Op ebay engeland had er eentje gevonden voor 12 pond. Omgerekend en met verzend/douane-kosten kwam ik op 25-30 euro uit. Dat is een proberen waard dacht ik, heb deze dus besteld.

Eenmaal ontvangen heb ik deze spiegel uit elkaar gehaald en eens goed bekeken, na wat onderzoek blijkt hij dezelfde aansluitingen te hebben (12v, massa en achteruit) dan de 406 spiegel. Het enigste verschil is de grootte van de kogel waar hij mee vastgezet word.

Hier heb ik dit op bedacht (helaas geen foto maar een render):

Afbeelding

Dit is een adaptor die in de 407 spiegel past en daarna op de 406 raamhouder past. Deze gemonteerd, toen nog de kabel + connector van de oude spiegel afgeknipt en aan de nieuwe spiegel gesoldeerd, en alles in de coupe gemonteerd, zie resultaat:

Afbeelding

En zo ziet het van achter uit (alsof het origineel is vindt ik zelf):

Afbeelding

Indien hier vraag voor is kan ik de adaptor ook voor anderen maken. Prijs: € 15,00 p/st (+ eventuele verzendkosten)

Gr Kevin
Laatst gewijzigd door Zitz op di 01 nov 2016, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Centera
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 23:24

Re: Automatisch Dimmende Spiegel Vervanger

Ongelezen bericht door Centera »

Zitz schreef:Aangezien mijn automatisch dimmende binnenspiegel het al 2x had begeven binnen korte tijd heb ik daar een hele tijd geleden niks meer aan gedaan. Laatst kwam ik op het idee om toch maar nog eens de verkoop sites (ebay etc) af te gaan om een nieuwe te vinden. Conclusie: Niet (of nauwelijks) te vinden...

Ik kwam echter wel heel veel 407 spiegels tegen. Op ebay engeland had er eentje gevonden voor 12 pond. Omgerekend en met verzend/douane-kosten kwam ik op 25-30 euro uit. Dat is een proberen waard dacht ik, heb deze dus besteld.

Eenmaal ontvangen heb ik deze spiegel uit elkaar gehaald en eens goed bekeken, na wat onderzoek blijkt hij dezelfde aansluitingen te hebben (12v, massa en achteruit) dan de 406 spiegel. Het enigste verschil is de grootte van de kogel waar hij mee vastgezet word.

Hier heb ik dit op bedacht (helaas geen foto maar een render):

Afbeelding

Dit is een adaptor die in de 407 spiegel past en daarna op de 406 raamhouder past. Deze gemonteerd, toen nog de kabel + connector van de oude spiegel afgeknipt en aan de nieuwe spiegel gesoldeerd, en alles in de coupe gemonteerd, zie resultaat:

Afbeelding

En zo ziet het van achter uit (alsof het origineel is vindt ik zelf):

Afbeelding

Indien hier vraag voor is kan ik de adaptor ook voor anderen maken.

Gr Kevin
Hoi Kevin,

Ik heb hier absoluut interesse in. Hoeveel vraag je voor 4 adapters?

Groet,
Centera
01-JD-NV => 2002 2.2 HDi Hades Grey Pack D9 Half MUX
02-JD-NV => 2002 2.2 HDi Hades Grey Pack D9 Full MUX
02-FG-RS => 2000 3.0 V6 Cosmos Grey Pack D9 Half MUX
25-NB-JF => 2003 3.0 V6 Hades Grey Pack D9 Full MUX
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten