Nu ga ik pas actief

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
dn hens [45]
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 09:02

Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door dn hens [45] »

Hallo 406 coupe liefhebbers,

Na 1,5 jaar zal ik vanaf nu pas actief aanwezig zijn op dit forum.
Ik ben Hans en 46 jaar ik heb in juni 2016 een zilvergrijze coupe 2.0 gekocht van het jaar 2000 ,voor erbij en nu ongeveer 3000km mee gereden.
De auto gebruik ik af en toe en staat in de winter in de garage te wachten op mooi weer.(geschorst)
Gelijk een mooi moment om eraan te sleutelen en goed te maken voor het seizoen.
De bedoeling is dat onze dochter erin gaat rijden onder begeleiding (17 jaar) in juni 2018 dus hij moet voor die tijd in topstaat zijn.
Ik heb van 2007 tot okt 2017 in een renault safrane (1999) gereden 2.5 20v na volle tevredenheid maar helaas weg moeten doen na diverse gebreken en het oogpunt veiligheid met caravan 1500kg.
Op dit moment rijd ik als hoofdauto een Volvo V70 ook een 2.5 20v van 2005 die dus 1800kg mag trekken.
Verder heb ik veel sleutelervaring , doe bijna alles zelf alleen hele grote dingen besteed ik uit door gebrek aan een hefbrug.
Ik hoop op een prettige samenwerking.

Met vriendelijke groet,
Hans
Jeroen86
Support
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 23:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door Jeroen86 »

Welkom :)

Als je zo weinig rijd had je beter een v6 kunnen kopen :P In mijn ogen de enige die een klassieker gaat worden.
dn hens [45]
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 09:02

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door dn hens [45] »

Hallo Jeroen,

De bedoeling is dat de kinderen er ook in gaan rijden daarom bewust een 2.0 gekocht voor de veiligheid en ook een handgeschakelde versie ;) omdat ik zelf al 10 jaar automaat rij en hun toch moeten leren schakelen.
Wesje
Support
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 16:13

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door Wesje »

V6 is er ook met handbak. Naar mijn idee wel minder dan automaat, vooral de nieuwere bouwjaren lijken veel meer automaat te hebben.

Ik heb beide, hoewel een automaat voor dagelijks niet verkeerd is, heb ik toch veel liever een handbak. Die zijn ook een stukje sneller, al is dat voor je kinderen niet van toepassing.

Enne, welkom!
'99 406 Coupé V6 24v 194 handbak Vert Polo - Summer
'14 308 SW 1.6 BlueHDi - Daily
super406
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 13:47

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door super406 »

eerst en vooral welkom, ik, heb een 1998 grijs thalium in afbraak staan handgeschakeld, en nog andere ook ,dus als je ooit iets zoekt reageer dan op glennvanbever@gmail.com ,ik benvan belgie mvg
Gebruikersavatar
Nico den Haak
Support
Berichten: 553
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 18:38

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door Nico den Haak »

Hallo Hans,

Allereerst natuurlijk welkom. Kom zelf ook van Renault, bijna 15 jaar een 25 gereden. Eerst de 2.0, later de V6.
Ik wens je veel plezier met je coupe, en voor je dochter natuurlijk een prachtige auto om mee rond te sturen, al is het nog onder toezicht.
Zo bezien heel verstandig dat je een 2.0 hebt gekozen, die is echt wel vlot genoeg, zeker voor een beginnend bestuurster.
Dan is een V6 veel te bruut en totaal onverstandig.

Groet,

Nico.
Wil je fatsoenlijk geluid uit je Clarion fabrieksradio met écht dieplaag hebben, PM me dan.
dn hens [45]
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 09:02

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door dn hens [45] »

Bedankt voor de leuke reacties.
Super 406, mooi om te weten dat je onderdelen hebt, ik heb 5 jaar geleden een safrane gesloopt altijd makkelijk die onderdelen :P
Ik wist trouwens ook niet dat er een V6 handbak is.
Maar zoals Nico al zei deze is veel te bruut en zeker onverstandig als beginnend bestuurder voor de kinderen dan ga ik alleen mijn zelf al na op die leeftijd :roll:
dn hens [45]
Berichten: 7
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 09:02

Re: Nu ga ik pas actief

Ongelezen bericht door dn hens [45] »

Nico den Haak schreef:Hallo Hans,

Allereerst natuurlijk welkom. Kom zelf ook van Renault, bijna 15 jaar een 25 gereden. Eerst de 2.0, later de V6.
Ik wens je veel plezier met je coupe, en voor je dochter natuurlijk een prachtige auto om mee rond te sturen, al is het nog onder toezicht.
Zo bezien heel verstandig dat je een 2.0 hebt gekozen, die is echt wel vlot genoeg, zeker voor een beginnend bestuurster.
Dan is een V6 veel te bruut en totaal onverstandig.

Groet,

Nico.
Ik heb ook nog een 25 V6 gehad, deze vond ik lekkerder rijden dan een safrane nog echt Frans zeg maar, beetje zoeven. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten