Een nieuwe wereld gaat open

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
cws
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 dec 2017, 13:27

Een nieuwe wereld gaat open

Ongelezen bericht door cws »

Beste Forumleden,

Ik ben al jarenlang 504 coupé rijder. Daarnaast reed ik dagelijks in een Hanomag F25 bus beiden ruim de 40 jaar gepasseerd. Heerlijke en mooie auto's maar....
Nu mijzelf eens verwend en een 406 Coupé V6 aut 2004 ultima edizione nr. 0946, 137.000 km gekocht.
Wat is de autowereld veranderd in 30 jaar. Qua comfort in de eerste plaats; zij rijdt soepel en geruisloos als naaimachine.

Maar dan de knopjes. Ik heb alleen nog maar auto's gehad met max. 6 zekeringen. Hier zitten er wel 38 in, verdeeld over 2 locaties.

Ik krijg er zin om te gaan rijden en de kleine mankementjes op te lossen.

Ik had de auto gezien en gehoord maar kon er niet mee rijden omdat zij geschorst en zonder verzekering was, ze stond al maanden stil. APK afspraak gemaakt en verzekering gebeld over de dekking en gaan rijden. Ik wist dat accu matig was, maar die overleed al voor de tankstop 10 km verderop. Ter plaatse nieuwe accu gekocht en geplaatst van de naburige behulpzame garagehouder. En door naar de APK. Enige probleem de kentekenverlichting was ontvreemd. Ik ken ze goed dus wel een goedkeur. Gelijk nieuwe gezocht.

En nu nader onder zoeken wat de punten voor verbetering/restauratie zijn. Ik ben wel een aanhanger van het origineel.
1. De achteras maakt meer geluid dan de motor bij rustig rijden; Nieuwe banden besteld (zijn nog niet geheel versleten) en dan gelijk naar de lagers kijken. Zijn er nog andere bekende mankementen die een licht onrustig geluid kunnen veroorzaken?

2. Stoelverwarming bestuurder werkt niet.

3. Bumpers moeten gerenoveerd en gespoten worden

4. Cassette cd wisselaar ontbreekt

5. Geen CD voor de gps

6. Geen reservesleutel en ook geen code papieren.

Wie kan me op weg helpen om van deze mooie elegante auto een klassieker te maken.


Tot slot ode aan de mensen die dit forum gemaakt en levend houden. Het is fijn om met mensen te overleggen die van deze auto's houden.


Met vriendelijke groet


CWS
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten