even voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
hansschrijner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 18:48
Locatie: Amersfoort

even voorstellen

Ongelezen bericht door hansschrijner »

Tot nog toe heb ik alleen op het forum gelezen, nog nooit geschreven.
Vandaag heb ik een bericht geplaatst en ik wil mij graag even voorstellen.

Mijn naam is Hans Schrijner en ik woon in Amersfoort. Ik 1992 heb ik een hele mooie 2 1/2 jaar oude Peugeot 406 coupé gekocht, die al weer een tijdje in onderhoud is bij Ron van de Leeuwenservice in Nijkerk, voor de kenners een begrip. Zelf ben ik geen sleutelaar, ik rij alleen in deze prachtige auto.
Ik had hem gekocht om hem mijn hele leven te behouden en was er daarom ook erg zuinig op.

Nu is het moment toch gekomen dat ik de auto weer ga verkopen, we rijden dikwijls met z'n vieren en dat is lastig achterin, mijn vrouw zou graag een ander type auto willen hebben en ook is mijn moeder op zo'n leeftijd gekomen (92) dat ze niet meer uit de stoel kan komen.

Ik twijfel nog steeds want zo'n mooie auto zie je niet vaak. De Pinifirina lijnen zijn schitterend.

Ik hoorde, maar weet dat niet zeker, dat de auto oorspronkelijk ontworpen is voor Ferrari, die een goedkoper model op de markt wilde gaan zetten, maar daar uiteindelijk toch van af heeft gezien. Toen verkocht Pinifirina het ontwerp aan Peugeot en die maakten de 406 coupé, wat tot een zakelijk geschil voor de rechtbank leidde tussen Ferrari en Peugeot. Als het niet waar is, is het wel een mooi verhaal en ik vind dat de 406 coupé duidelijk een aantal Ferrari trekjes heeft.

Jaren geleden werd ik uitgenodigd om met de 406 coupé club mee te gaan naar Fiat en Ferrari Torino, helaas kon ik toen niet, vanwege mijn werk. Nu ben ik met pensioen, maar zijn er helaas niet meer zulke evenementen voor zover ik weet. Het lijkt me schitterend in zo'n 406 coupé konvooi door Duitsland te rijden.

Het is een heel mooi initiatief deze site, ik heb er heel wat geleerd en ook Ron op deze manier leren kennen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten