406coupeavdbeek

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
406coupeavdbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 23:27

406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door 406coupeavdbeek »

Nadat ik diverse keren op deze site heb rondgekeken, ben ik toch lid geworden, liefhebbers onder elkaar met een gemeenschappelijk doel: de 406 Coupe.
Ik ben Art woon in Nunspeet, hieronder mijn belevenis met de 406 Coupe:

Ik was in 1998 in Laren op bezoek en zag toen in een flits een rode metalic 406 coupe rijden, dat beeld ben ik nooit meer kwijtgeraakt. In 2000 ben ik naar de dealer gegaan met de vraag of zij een 406 coupe rood metalic, zwart leer 2.0 16v voor mij willen opzoeken, Dat hebben ze gedaan, en een paar maanden later was ik de troste eigenaar. Ik heb met deze auto tot 2009 gereden, toen hebben we de auto ingeruild voor een Volvo S60, ivm komst van een baby.
In 2015 zag ik de 406 coupe te koop staan, ik heb de auto gelijk weer gekocht, met motorschade, de vorige eigenaar had door hoog water gereden, dus waterslag. Ik heb er een gebruikte motor ingezet, en gelijk technisch in order gemaakt.

Maar vorig week sloeg het noodlot toe: door de vorst bleek door sludge de carterventilatie bevroren te zijn, onder het rijden is de olie door de peilstok naar buiten geblazen, olielampje ging branden, motor heeft nog 1 minuut gelopen en viel uit. Een collega heeft mij met de auto naar de werkplaats gesleept, nieuwe olie erin, en gestart, de motor liep weer, maar bij gasgeven hoor je de drijfstanglagers. Wat baal ik hiervan!!

Omdat ik net een ander huis heb gekocht dus nog veel werk heb, heb ik de auto op het 406coupe forum marktplaats te koop gezet, in de hoop dat er een liefhebber is die nog een opknapper zoekt.

Als het huis klaar is, ben ik voornemens een 406 coupe 3.0 te kopen, omdat ik nu al wel weet dat ik dit model auto ongekend mooi vindt.

Een heel lang verhaal, hopelijk spreekt ik jullie verder op het forum.
kikker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 09:30

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door kikker »

olielampje ging branden, motor heeft nog 1 minuut gelopen en viel uit
Misschien een domme vraag/opmerking van mij, maar als het olielampje gaat branden, is het dan niet beter om de motor direct uit te zetten? Of zat je in een situatie dat dat niet kon (bijv. ivm veiligheid)?
406coupeavdbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 23:27

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door 406coupeavdbeek »

Klopt, kon auto niet uit zetten ivm auto`s achter mij, en kon niet opzij ivm een lange haag.
Gebruikersavatar
bart-peugeot
Support
Berichten: 113
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 15:59
Locatie: Rijnmond

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door bart-peugeot »

Zonde zeg. Hopelijk vind je er nog een liefhebber voor.
Voormalig 406 Coupérijder, nu in bezit van een 308.
406coupeavdbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 23:27

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door 406coupeavdbeek »

kikker schreef:
olielampje ging branden, motor heeft nog 1 minuut gelopen en viel uit
Misschien een domme vraag/opmerking van mij, maar als het olielampje gaat branden, is het dan niet beter om de motor direct uit te zetten? Of zat je in een situatie dat dat niet kon (bijv. ivm veiligheid)?
Trouwens, als ik bij brandend lampje in een Peugeot de auto moet uitzetten, kom ik nog geen meter verder........
kikker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 09:30

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door kikker »

Bij mij staan alle waarschuiwingslampjes uit.

Al 530 000 km lang... ;)
406coupeavdbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 23:27

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door 406coupeavdbeek »

Heeft iemand ervaring met ombouw van 2.0 16V motor naar 3.0 V6 in een 406 Coupe?
rubz405
Support
Berichten: 115
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 06:45

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door rubz405 »

geen ervaring, wel overwogen bij mijn break destijds... (van 2.2 naar 3.0)

mijn advies: niet doen! ;)

er is zoveel anders en m.n. officiële type keuring bij RDW, kun je veel beter een goede V6 zoeken en daar je tijd (en geld) insteken...

groet, RubZ
Kuuner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 25 nov 2017, 20:38
Locatie: Tilburg

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door Kuuner »

idd, de te maken kosten wegen niet op tegen de aanschaf van een v6 op dit moment.
406coupeavdbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 23:27

Re: 406coupeavdbeek

Ongelezen bericht door 406coupeavdbeek »

De laatste update: Ik heb een gebruikte motor gekocht, en die ga ik er in zetten. Ik kan geen afstand doen van de auto. Nieuwe distributie set gekocht, deze eerst monteren op de gebruikte motor, en dan een paar avonden sleutelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten