Even voorstellen

Hier kunnen forumleden zich voorstellen. Plaats er ook een leuke foto van je coupe bij!
Plaats reactie
aikebrakel
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 21:16

Even voorstellen

Ongelezen bericht door aikebrakel »

Omdat het gebruikelijk is stel ik me ook maar even voor.

Mijn naam is Aike uit Emmen. Ik ben helaas niet in het bezit van een coupe maar ben wel zeer geinteresseerd in de technische know-how aangezien dat ook van toepassing is op mijn break.

Nou dan maar even een paar fotootjes

Dag van aanschaf:
Afbeelding

En de huidige staat van ontbinding:
Afbeelding
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat zijn wel bijzondere koplampen, die heb ik nog niet eerder op een peugeot 406 gezien.
fab406
Support
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 09:22

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door fab406 »

Ik heb ze vorige week live gezien. Zien er gaaf uit, niet te overdreven ;)

Welkom hier!
aikebrakel
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 21:16

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door aikebrakel »

TrafficBandit schreef: zo 28 apr 2019, 21:55 Dat zijn wel bijzondere koplampen, die heb ik nog niet eerder op een peugeot 406 gezien.
Dankjewel, er zit behoorlijk wat tijd en zweet in!
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door RAH »

Nou, doe dan maar een paar close-up foto's van die koplampen. Ben benieuwd. Denk niet dat het geheel mijn smaak is (althans niet voor de 406, mijn huidige heeft die ringen af fabriek).
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
aikebrakel
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 21:16

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door aikebrakel »

Een paar fotos van de koplampen van dichtbij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer fotos hieronder:
Spoiler: bekijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door RAH »

Daar moet best wel wat werk in zijn gaan zitten. Je hebt niet alleen een paar ringen er in gezet, maar ook projectoren. Wat voor projectoren zijn dat? Beide dimlicht? Of 1 dim en 1 grootlicht? Bi projectoren (groot en dim ineen)?

En wat heb je in je mistlamp verstopt? :roll:
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
aikebrakel
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 21:16

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door aikebrakel »

Ik hou van voldoende licht, zolang het maar goed afgesteld is. Met de lichtopbrengst van xenon- of led-verlichting in de standaard reflectorlamp van de station krijg je ontzettend veel strooilicht (of tokkie xenon zoals ik het zelf wel eens noem).
De meest logische oplossing tegen veel strooilicht is een projector. Daarom is de keuze gevallen op 2 bi-projectors per koplampunit. Hierdoor heb je net als bij een coupe een mooie harde lijn in het lichtbeeld met heel veel licht op de weg en weinig strooilicht.

Omdat ik het ook nog een beetje m'n eigen wou maken heb ik net zoals bij mijn vorige auto de beruchte "angel eyes" geplaatst. Deze schijnen wit wanneer stadslicht aanstaat en knipperen oranje mee met het knipperlicht.

Afbeelding

De mistlamp is een poosje gesneuveld geweest door een steentje oid. Net zoals met de koplampen heb ik ook 2 nieuwe mistlamp units besteld om aan te passen. De mistlampen hebben nu 2 stadlichtjes per unit (geschakeld op de mistlicht schakelaar) en 1x een led lamp op de plek waar normaal de mistlamp zit (geschakeld op groot licht). Alle niet legale/twijfelachtige verlichting is vanuit de bestuurderstoel te schakelen dmv een extra knoppenpaneeltje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Nou je hebt er een flink project van gemaakt, maar het resultaat is er ook naar!
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door RAH »

Het resultaat is er zeker naar. Zo'n ombouw van de koplampen doe je niet even in een paar uur. Ik kan het weten want ik heb de koplampen van mijn coupe destijds aangepast van H7 projectoren na D2S bi-xenon projectoren. Ook ik hou wel van een beetje licht op de weg. 8-)

Ziet er echt netjes uit zoals je het gedaan hebt. Ook met de schakelaars, dat ziet er ook zeer netjes uit. Complimenten.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten