Beste forumgenoot,
Sinds ruim twee weken ben ik de trotse bezitter van een 406 Coupe Ultima Edizione 2.2 16V in Gris Thalium geproduceerd in juni 2004 en in Nederland op kenteken gezet in 2005.
Geweldige machine die al een hele tijd op mijn verlanglijstje staat om te shinen naast mijn 306 Cabriolet 1.8-16V uit 2001. Ook een Peugeot/Pininfarina product uit de jaren 90, daarmee heb ik de laatste creaties van de samenwerking tussen Peugeot en Pininfarina in bezit.
Ik ben 51 en mijn autogeschiedenis is als volgt:
Tijdens mijn HTS WTB studie heb ik in de vakanties en weekenden bij een Peugeot dealer gewerkt en daar is mijn voorkeur voor Peugeot dan ook ontstaan.
Dat was nog de tijd dat er zonnedaken, audio, alarmsystemen door dealers ingebouwd werden. De 106, 205, 309, 405 en 605 werden volop uitgeleverd. Ik mocht vanalles aan deze auto's doen. Van uitleverbeurten tot grote beurten. Vooral mijn eerste zonnedak monteren in een 406 MI16 was spannend. De decoupeerzaag in een splinternieuwe auto, wat heb ik gemeten en gecontroleerd of de zaagmal goed lag. Was een leuke tijd.
Ik reed destijds Talbot Horizons, goedkope auto's, er waren reserve onderdelen genoeg. De dealer had een eigen sloperij achter de garage die volstond met Talbot's die wegens de roestduivel total loss waren. Dus als er wat kapot was, waren de onderdelen om de hoek en ik mocht van alle slopers halen wat ik nodig had
In de loop van de jaren na mijn studie heb ik 405'en, 406'en, 206 en 307 SW gereden, het onderhoud heb ik laten doen bij de dealer. In 2011 overgestapt op Citroën Grand C4 Picasso. Zowel het oude als het nieuwe model gereden.
Ik vond de Peugeots (407, 308, 3008 en 5008) van de latere jaren gewoon niet mooi, maar had wel een ruime en betrouwbare auto nodig. Het onderhoud kon ik niet zelf doen ivm drukke jaren met de kinderen.
Nu ben ik in het stadium gekomen dat de kids het huis uit zijn en ik weer tijd krijg om de mooie Peugeots te rijden en weer zelf te onderhouden. Lekker weer wat met mijn handen doen, de CAN/VAN multiplexing is een leuke toevoeging naast het mechanische van de hobby.
Vandaar mijn keuze om de Citroën de deur uit te doen en een 406 coupe te kopen.
Ik wilde er een uit de UE serie en dat is dus gelukt.
Er zit best wat werk aan de auto om hem weer in de staat te krijgen waarmee hij de showroom verliet, maar dat is
een kwestie van lekker knutselen en tijd.
De komende tijd zal ik zeker advies vragen voor het verkrijgen van onderdelen en hoe het beste bepaalde onderdelen opgeknapt kunnen worden.
Ik heb al een hoop van dit forum geleerd zo ook van het forum van de britse coupé owners.
Wordt vervolgd.
Groet,
Rob.
406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
- Robsterdnbobster
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 15 nov 2019, 19:51
406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
Peugeot 406 Coupe 2.2 16V Ultima Edizione Gris Thalium 2005
Peugeot 306 1.8 16V Cabriolet Gris Hades 2001
Peugeot 206 Premium 1.6-16V Bleu Recife 2004
Peugeot 306 1.8 16V Cabriolet Gris Hades 2001
Peugeot 206 Premium 1.6-16V Bleu Recife 2004
Re: 406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
Hallo Rob, welkom op het forum.
Zelf heb ik ook recent een late coupé met wat werk gekocht. Lekker stap voor stap weer mooi maken zoals ik dat al vaker gedaan heb met o.a. 106-en GTI/Rallye, 306 cabrio's en 406 breaks.
In het verleden dagelijks een Gris Hades 2.0 coupe van 2004 gereden (staat nu volledig gaar te koop bij JetCars...) als ook een mooie rode V6 gehad voor de hobby. Nu een 2.2 in Bleu Hyperion.
Zelf heb ik ook recent een late coupé met wat werk gekocht. Lekker stap voor stap weer mooi maken zoals ik dat al vaker gedaan heb met o.a. 106-en GTI/Rallye, 306 cabrio's en 406 breaks.
In het verleden dagelijks een Gris Hades 2.0 coupe van 2004 gereden (staat nu volledig gaar te koop bij JetCars...) als ook een mooie rode V6 gehad voor de hobby. Nu een 2.2 in Bleu Hyperion.
Klassiek: '61 403 Berline - '69 404 Automatique
Jonkies: '95 605 SV V6 - '02 406 break - '04 406 Coupé 2.2
Jonkies: '95 605 SV V6 - '02 406 break - '04 406 Coupé 2.2
- Robsterdnbobster
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 15 nov 2019, 19:51
Re: 406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
Thanks Giletti,
Die 106'jes zijn ook leuke auto's.
Naast de 306 en 406 heb ik ook nog een leuke 206 Premium in Bleu Recife uit 2004 met weinig km's met alle opties behalve ledere bekleding.
Ik kreeg laatst al de opmerking dat ik eigenlijk ook nog een 106 moet kopen, dan is het kwartet compleet.
106, 206, 306 en 406
De 306 cabrio is ook in Gris Hades gespoten. Ook een erg mooie kleur, je ziet ze niet zo vaak in deze kleur.
Maar goed, eerst de 406 maar eens stap voor stap opknappen.
Ik ga er dagelijks mee rijden, in het voorjaar komt de 306 weer uit de stalling dus dan gaat de 406 het wat rustiger krijgen.
Auto's zijn tenslotte gemaakt om mee te rijden.
Van stilstaan lijden ze meer dan met rijden
BTW, ik heb mijn eerste vragen al op het forum gesteld.
Groet,
Rob.
Die 106'jes zijn ook leuke auto's.
Naast de 306 en 406 heb ik ook nog een leuke 206 Premium in Bleu Recife uit 2004 met weinig km's met alle opties behalve ledere bekleding.
Ik kreeg laatst al de opmerking dat ik eigenlijk ook nog een 106 moet kopen, dan is het kwartet compleet.
106, 206, 306 en 406
De 306 cabrio is ook in Gris Hades gespoten. Ook een erg mooie kleur, je ziet ze niet zo vaak in deze kleur.
Maar goed, eerst de 406 maar eens stap voor stap opknappen.
Ik ga er dagelijks mee rijden, in het voorjaar komt de 306 weer uit de stalling dus dan gaat de 406 het wat rustiger krijgen.
Auto's zijn tenslotte gemaakt om mee te rijden.
Van stilstaan lijden ze meer dan met rijden
BTW, ik heb mijn eerste vragen al op het forum gesteld.
Groet,
Rob.
Peugeot 406 Coupe 2.2 16V Ultima Edizione Gris Thalium 2005
Peugeot 306 1.8 16V Cabriolet Gris Hades 2001
Peugeot 206 Premium 1.6-16V Bleu Recife 2004
Peugeot 306 1.8 16V Cabriolet Gris Hades 2001
Peugeot 206 Premium 1.6-16V Bleu Recife 2004
Re: 406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
Welkom hier en veel plezier en veilige km's met je aanwinst!
Rouge Lucifer 3.0 V6 Aut.(1999, D8)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Gris Hades 3.0 V6 Aut. (2001) Settant Anni #871
Bleu de Chine 3.0 V6 Aut. (2004) Break Gentry
verleden:
Coupe's: Blue Hyperion 2.2HdiF UE 1072 (12/13), Beige Solstice 2.0 (06/12), Vert Polo 2.0 (00/03)
Re: 406 Coupé Ultima Edizione 2.2 16V
Welkom hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten