foto's plaatsen lukt niet

Klachten, suggesties of opmerkingen over (de werking van) dit forum. Post ze hier.
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door Jori »

Deze error heb ik van de week trouwens ook gehad, herinner ik me net. Nu doet het uploaden het hier weer.

Ik ga het in ieder geval uitzoeken.
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door RAH »

Vreemd, zal het toch aan mijn kant liggen. Zojuist via IE7 geprobeerd. Krijg ik een wit scherm en het schermpje dat er een upload in gang is. Na 3 minuten was ik het zat en heb ik IE weer uit gezet. Nu bedenk ik me ineens iets. Even wat proberen.

Edit: Nee, ik had even de firewall uitgezet. Die heeft al vaker wat te ijverig het internet verkeer tegengehouden. Maar dat helpt ook niet.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Het lijkt er toch op dat dit een probleem is van de server / forumsoftware. Een simpele query in google levert een heleboel links op naar mensen met hetzelfde probleem. Het lijkt een beetje een geheugenprobleem op de server te zijn.

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1083345
http://www.icyphoenix.com/viewtopic.php ... mory+limit

Ik zou echter wel verwachten dat iedereen het dan zou moeten hebben maar misschien zijn de foto's die wij net geupload hebben niet groot genoeg om het probleem te triggeren. Kan je die foto hierboven van dat stoeltje saven op je desktop en dan weer uploaden in een nieuwe post ? Gewoon om te kijken of dat wel lukt of niet ?
Laatst gewijzigd door TrafficBandit op za 06 jun 2009, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door Jori »

Als je foto's bedoelt die zijn upgeload naar de server van het forum en zodoende geplaatst zijn. Deze kunnen niet gedownload worden. Dan krijg ik een raar bestand op m'n desktop.

Moet wel bekennen dat ik niet echt een forum techneut ben.
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik bedoel van dat stoeltje. Gewoon rechtsklikken op de foto en dan "save as". Althans zo werkt het in IE. En dan vervolgens die foto weer uploaden in een nieuwe posting.
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door Jori »

Dat werkt wel! Ik sleepte hem op mijn desktop. Dan krijg je een bestand "file.jpg" dat niet geopend kan worden. :D
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Testbericht met een grotere foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Hmmmm.... met een groter bestand werkt het bij mij ook gewoon. Vreemd.
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door RAH »

JA, met die foto lukt het mij ook. Ik heb nu toch je mail adres. Zal een paar van de foto's mailen kun je het daarmee proberen.
testbestand.jpg
Althans, bij de tweede poging. Bij de eerste ging de upload goed, vervolgens probeerde ik meteen mijn eigen foto erbij te zetten. Dat ging niet (kreeg een wit scherm) vervolgens terug gegaan en op bevestig geklikt en toen kreeg ik deze tekst te zien:

Code: Selecteer alles

Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 2400 bytes) in /usr/home/deb10812/domains/peugeot406coupe.nl/public_html/forum/includes/functions_posting.php on line 684
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: foto's plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Ik heb je foto's ontvangen. Als ik ze hier probeer te uploaden krijg ik precies dezelfde error die jij krijgt. Ik denk dat het probleem ligt aan de afmetingen van de foto. Niet in kilobytes maar in pixels. De foto's die je me gestuurd hebt zijn 2048 X 1536 pixels en dat is erg groot. De foto's die ik post zijn over het algemeen maar 600 of 700 pixels hoog of breed. Het forum heeft ook een restrictie dat foto's die gelinkt worden niet hoger of breder mogen zijn dan 800 pixels. Als ik de foto's die jij opgestuurd heb online zet en probeer te linken in het forum dan krijg ik de foutmelding:

Je afbeeldingen mogen maximaal 801 pixels hoog zijn.
Je afbeeldingen mogen maximaal 801 pixels breed zijn.


Nadat ik je foto's in photoshop ge-resized heb doen ze het wel prima. Ik heb je een mailtje terug gestuurd met de verkleinde foto's. Ik heb ze ook online gezet en als je de linkjes in het mailtje kopieert naar je bericht en er even [img]voor%20zet%20en[/img] achter dan worden de foto's als het goed is gewoon getoond.

Voor de forum-techneuten die het nog een keer met eigen ogen willen zien:

Hier staat de originele foto die niet werkt: http://www.peugeot406coupe.nl/trafficbandit/Planet/Other/R ... -groot.JPG
en hier staat de verkleinde foto die wel werkt: http://www.peugeot406coupe.nl/trafficbandit/Planet/Other/R ... esized.jpg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten