Miggy's V6 Coupe !

Laat je eigen Coupé zien.
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

Oude liefde roest niet zeggen ze? Nou dat klopt zeker!

Een aantal jaartjes geleden was ik trotse eigenaar van een zeer mooie rode Peugeot 406 Coupe 2.0, helaas door omstandigheden heb ik van deze auto destijds afstand moeten doen met zéér veel moeite, want al sinds kleine jongen ben ik smoorverliefd op dit model.

Ik had hem opgeleukt met gave 18" spider velgen

Afbeelding

Aantal auto's verder en jaren later begon het toch wel weer te jeuken.. aangezien ik voor mijn werk vaak met het openbaar vervoer ga maar toch wel een echte liefhebber ben van auto rijden was de knoop snel doorgehakt en wilde ik niets liever dan weer een 406 coupe rijden en dit keer meteen met de sterke zescilinder !

Inmiddels ben ik sinds April dit jaar in het trotse bezit van mijn 1e 3.0 V6 Coupe dit keer in het zilver en wat houd ik toch van dit ding :oops: !

De auto had 244dkm gelopen en had de volgende opties: Climate Control, Gold Cruise Control, Zwart lederen bekleding met uiteraard stoelverwarming etc! EN alles werkt gewoon :mrgreen:

De auto had ook recent onderhoud gehad :D :
  • nieuwe radiateur
    nieuwe expansievat
    nieuwe condensor
    nieuwe cruise control
    4 nieuwe banden
    airco gecheckt en gevuld
Foto's bij aanschaf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik de auto op intuïtie heb gekocht en verder (niks/weinig) bekend was over het onderhoud van de auto (behalve bovenstaande), heb ik besloten om direct als eerste me distributie + waterpomp te laten doen.
De auto had toen 244dkm op de teller, er stond wel onder de motorkap met stift iets geschreven in de trend van 213.xxx.

Afbeelding

Maar ik wilde geen risico nemen en gaan gokken of dat de distributie was of misschien een ander sparepart van een auto met die km-stand.
Dus nu een verse set + waterpomp laten monteren van SKF en kan ik met een gerust hart kilometers vreten :P

Een oud klasgenoot van mij verkoopt sinds een aantal jaren xenon setjes, via facebook zag ik hier wel eens wat over voorbij komen maar nooit echt in geïnteresseerd. Totdat ik me bedacht dat ik vroeger op mijn vorige coupe ook xenon had zitten en dit de auto echt onwijs goed deed!
Dus direct mijn oud klasgenootje meteen een bericht gestuurd en ik mocht de volgende dag meteen langskomen :D !

Zie hier het resultaat 8-)

Afbeelding

Mijn beste vriend had ondertussen een nieuwe hobby uitgevonden: fotografie.
Ik achtte de 406 wel een geschikt model hiervoor, en zie hier het resultaat van de shoot :o :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als bonus nog een optrekfilmpje op wat nat wegdek :lol: :

Link


Ondertussen had ik al een afspraak gemaakt bij Nik van NM-parts, want ik wilde echt heel graag een mooie RVS demper met een dubbel sierstuk hebben, had dit ergens gezien op internet en MOEST dat hebben. Overigens wilde ik ook de auto wat zwaarder/dieper zou gaan klinken, dit is erg goed gelukt al zeg ik het zelf.
Nik zei ook dat wellicht een inlegfilter ook nog een optie is voor wat extra motorgeluid, dus misschien dat dat ook nog gaat gebeuren.

Ik persoonlijk vind dat dit de auto echt super mooi maakt, het oogt bijna alsof het zo uit de fabriek is komen rollen. Nik heeft super werk geleverd en heeft zelfs het sierstuk zo aangepast dat het iets schuin afloopt.

Foto's van het proces + mooie HQ foto's aan het eind:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Before & After :D
Afbeelding

Uiteraard zijn jullie vast heel erg benieuwd hoe dat nou klinkt!

FILMPJES:
Beetje revven met de nieuwe demper

Link


Optrekfilmpje op droog wegdek met NM-Parts modification :evil:

Link


Volgende op mijn to-do list zijn andere velgen, ik ben er nog niet over uit maar ik denk dat mijn keuze op 1 van onderstaande 2 velgen gaat vallen (beiden 18"), met meer de neiging naar de MOMO :

MOMO Sting Silver
Afbeelding

of

Avus RACING AC-M03
Afbeelding

Verder ben ik niet veel meer van plan, de auto is mooi zoals hij is en ben van plan deze heel lang nog te mogen gaan vertroetelen!

Hopelijk heb ik iedereen die dit leest kunnen boeien.

Groeten,
Miggy 8-)
Laatst gewijzigd door Miggy op ma 01 aug 2016, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Dat ziet er allemaal erg mooi uit! Ben zelf ook een ouwe coupe aan het opknappen om hem weer helemaal optimaal te krijgen voor de komende paar jaar. Heb je de bumper nog moeten laten aanpassen voor die uitlaat? Of paste de dubbele uitlaat in de bestaande uitsparing?
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

TrafficBandit schreef:Dat ziet er allemaal erg mooi uit! Ben zelf ook een ouwe coupe aan het opknappen om hem weer helemaal optimaal te krijgen voor de komende paar jaar. Heb je de bumper nog moeten laten aanpassen voor die uitlaat? Of paste de dubbele uitlaat in de bestaande uitsparing?
Thanks :mrgreen: !

Ja de bumper moest er wel voor aangepast worden, er moest volgens mij zo'n 6cm van af.
Maar Nik heeft dit uiterst precies gedaan moet ik zeggen, je ziet er niks van.
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Nou je het zegt zie ik het ook op de fotos, zo op het eerste gezicht lijkt het alsof het de originele uitsparing is. Erg mooi gedaan! Op deze manier zou je rechts ook nog een dubbele uitlaat kunnen plaatsen, alhoewel dat misschien een beetje over de top is.

Ik heb helaas net vorige week een nieuwe originele einddemper bij peugeot gehaald voor veel te veel geld. Als ik had geweten dat dit ook een optie was dan had ik daar wel voor gekozen.
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

TrafficBandit schreef:Nou je het zegt zie ik het ook op de fotos, zo op het eerste gezicht lijkt het alsof het de originele uitsparing is. Erg mooi gedaan! Op deze manier zou je rechts ook nog een dubbele uitlaat kunnen plaatsen, alhoewel dat misschien een beetje over de top is.

Ik heb helaas net vorige week een nieuwe originele einddemper bij peugeot gehaald voor veel te veel geld. Als ik had geweten dat dit ook een optie was dan had ik daar wel voor gekozen.
Ja, ben echt erg tevreden met het resultaat.

Wat je zegt, rechts ook een dubbele vond ik ook over de top.
Zoals ik het nu heb oogt het "origineel" en staat het gewoon netjes, vind dit meer bij de auto passen dan zo'n ferrari-achtige uitlaat persoonlijk.
Ook kon ik het geluid zelf uitkiezen door het testen van verschillende dempers. Ik wilde geen schreeuw of brulgeluid hebben maar een zwaarder en diepere sound en dat is aardig gelukt dacht ik.

Peugeot OEM is natuurlijk altijd goed maar inderdaad vast erg prijzig! Ik had hier ergens op het forum meerdere keren gelezen over de goeie verhalen van NM-Parts en op zijn facebook staan super veel foto's van wat hij gedaan heeft dus dat was voor mij de doorslag daar stonden ook een paar mooie 406 coupe's op, ook één met een duplex setting.
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door grislion66 »

Ziet er geweldig uit de uitlaat van NMparts.

Het bedrijf kende ik al langer van de vele goede recensies, en heb jaren geleden al eens
contact gehad wbt een RVS systeem vanaf de kat.

Het probleem was destijds dat mijn demper er al zo goed als onderuit hing, en ze op korte
termijn geen tijd hadden in Noordwijk.
Waarna ik een midden en einddemper bij de dealer heb gehaald. (staat hier ergens in een ander topic)

De afgelopen weken is hier meermaals iemand geweest om wat op te halen, en dat bleek dus Nicolas
van NMparts te zijn.

Zeer relaxt persoon met passie voor alles wat met auto's te maken heeft, en dan vooral uitlaatsystemen, tegen
een zeer schappelijke prijs!

Mocht de uitlaat van de 406 vroeg of laat aan vervanging toe zijn, dan wordt het er zeker één van NMparts!

Wbt 18" velgen zal niet meevallen om de juiste ET te vinden.
Ik heb ongeveer de velgen die jij onder de rode had zitten, met een ET van 15, dus dat zit redelijk in de buurt
van ET12.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

grislion66 schreef:Ziet er geweldig uit de uitlaat van NMparts.

Het bedrijf kende ik al langer van de vele goede recensies, en heb jaren geleden al eens
contact gehad wbt een RVS systeem vanaf de kat.

Het probleem was destijds dat mijn demper er al zo goed als onderuit hing, en ze op korte
termijn geen tijd hadden in Noordwijk.
Waarna ik een midden en einddemper bij de dealer heb gehaald. (staat hier ergens in een ander topic)

De afgelopen weken is hier meermaals iemand geweest om wat op te halen, en dat bleek dus Nicolas
van NMparts te zijn.

Zeer relaxt persoon met passie voor alles wat met auto's te maken heeft, en dan vooral uitlaatsystemen, tegen
een zeer schappelijke prijs!

Mocht de uitlaat van de 406 vroeg of laat aan vervanging toe zijn, dan wordt het er zeker één van NMparts!

Wbt 18" velgen zal niet meevallen om de juiste ET te vinden.
Ik heb ongeveer de velgen die jij onder de rode had zitten, met een ET van 15, dus dat zit redelijk in de buurt
van ET12.
Kijk leuk om te horen dat er meer zo tevreden zijn, door meerdere posts te lezen hier was de keuze inderdaad vrijwel gelijk gemaakt, zat nog even te twijfelen tussen NM en PM Performance, maar die was wat duurder en verder weg van huis dus de keuze was alsnog snel gemaakt.

Wbt de velgen, hoe zit dat dan precies? Want via de configurator bij Velgenshop en via rtecshop.com krijg ik wel bijvoorbeeld die MOMO's te zien als zijnde dat ze zouden passen. Ik snap niet helemaal hoe dat zit, want als ik het goed begrijp dat jij al dichtbij zit met een ET van 15 dan zijn die MOMO's met een ET van 25 dus eigenlijk helemaal niet geschikt? En dan zouden die AEZ eerder geschikt zijn?

Afbeelding
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door RAH »

Het feit dat een velg op een naaf geschroefd kan worden wil nog niet zeggen dat de velg past. Voor de Coupe is een ET waarde van 12 nodig. Dat is vooral van belang voor de levensduur van je wiellagers. Van deze ET waarde mag een beetje worden afgeweken, maar meer dan +2 of -2 is over het algemeen niet aan te raden. Met +3 is het natuurlijk niet zo dat je lagers er na 20 km uit liggen, maar de lagers worden gewoon wat zwaarder belast.

Voor de Coupe, met name die met 4pots Brembo remklauwen, is ook van belang dat er genoeg ruimte is voor de remklauw zodat deze niet gaat aanlopen. Een velg met ET-25 zou dan bijvoorbeeld nog passen gemaakt kunnen worden door er 10mm spoorverbreders tussen te zetten.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
Gebruikersavatar
grislion66
Support
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: zaanstad

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door grislion66 »

De velg met een ET van 10 zou er idd beter onder passen, dan degene met een ET van 25
Wat RAH ook al aangeeft, je moet ook rekening houden met de ruimte van de Brembo's, en ET25 alleen met spacers/verbreders.

En als ik me niet vergis is de diameter van het naafgat 65,1
Ford Capri 3.0S V6 strato silber 1984/87
205 GTI 1.6 gris graphite 1987/89
205 GTI 1.9 gris futura 1989/92
205 Gentry 1.9 vert sorrento 1992/94
306 XSI gris Quartz 1994/2015
406 coupe 2.0i gris thallium 2000/????
407 coupe 3.0i Féline gris aluminium 2015
Gebruikersavatar
Miggy
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 22:42
Locatie: Alkmaar (NH)

Re: Miggy's V6 Coupe !

Ongelezen bericht door Miggy »

M'n maatje heeft nu ook een DJI Phantom 4 Drone gekocht en hebben beetje zitten spelen met als resultaat een mooie shot van de coupe :mrgreen: :


Link
© http://www.AJclicks.nl

Meer footage gaat volgen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten