mijn 406 break modificaties

406 Coupe projecten. Zoals styling, velgen en bodykits.
axl
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 09 jul 2008, 00:53

mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door axl »

:)
na toestemming van de admin, zal ik hier mijn projecten vermelden aan mijn 406 break 1.8 D9 SR semimux.

hoofdzakelijk zal dit toevoegingen zijn, van OEM opties die niet origineel aanwezig waren op dit model danwel gebruik makend van OEM onderdelen voor aftermarket bediening.

-eerste project;
toevoeging van buitentemp sensor, was te simpel om te doen dus verder geen foto's van gemaakt; temp sensor monteren in de spiegel, draden trekken, BSI en display programmeren en buitentemperatuur op het display wordt netjes vermeld.

-2de project;
schakelen van diverse aftermarket componenten dmv originele knoppen;
Afbeelding
ik heb gekozen voor 4 alarmknopjes hehe simpwel omdat deze het goedkoopst waren.
alarm knopjes zijn verlicht, en bij activatie gaat het ledje branden.
het zijn puls schakelaars dus om aan/uit te schakelen heb ik stroomimpuls relais gebruikt.
hiermee kan ik in/uitschakelen; USB mediaspeler, LCD scherm van mijn dochter, headset infrarood transmitter, en 220v omvormer.
binnenkort zal ik ook de OEM radiohendel aan het stuur modificeren om extra aftermarket componenten te kunnen in/uit schakelen (6 functies)
....heheh ik vind autovreemde knopjes niet echt al te mooi staan...

-3de project;
OBC functie werkend krijgen.
na inbouwen van een vervangende stuurhendel en programmeren kwam het signaal van het drukknopje niet aan...bleek dus ook dat de bedrading niet aanwezig was. deze gemonteerd signaal kwam eindelijk aan.
Afbeelding
Afbeelding
volgende probleem was dat mijn "digit" display de OBC functie niet ondersteunde. op de foto
heb ik de test gedaan met een 307 display, de diverse menu's van de OBC zijn opvraagbaar..
nu alleen nog een de infodraad trekken van de ECU naar de BSI voor de OBC data...
inmiddels heb ik een origineel 406 grafisch display gemonteerd.
axl
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 09 jul 2008, 00:53

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door axl »

3de project.

...vroeg me altijd al af wat die opgebonden connector was bij het achterklep slot...dacht waarschijnlijk info voor alarm of melding achterklep open. na deze 2 draden met elkaar te verbinden bleek inderdaad dat het voor melding achterklep open is!
zonder te programmeren werkt deze functie!
Afbeelding

..en hoe ga ik een simpele schakelaar maken om dit te laten werken...heheh we houden het natuurlijk geheel OEM, en pakken een 206CC achterklep vergrendeling, hierin zit een kleine switch gemonteerd.
Afbeelding
op de foto heb ik een vergrendeling gebruikt die een extra switch heeft voor een alarmsysteem.

Afbeelding
hier heb ik het nieuwe slot gemonteerd met een verloopkabeltje naar de 406connector

Afbeelding
..achterklep gesloten

Afbeelding
..en de achterklep geopend
Gebruikersavatar
Jori
Support
Berichten: 1390
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:48
Locatie: Zaanstad

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door Jori »

1 woord: SUPER!!!

Deze blijf ik volgen!

Met vriendelijke groet,

Jori
406 coupe, 2.0 bouwjaar: 1998 motorcode: XU10J4R
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

Leuke projectjes ! Ik heb een tijd terug ook een dergelijk project gedaan om mijn radardetector te verbergen. Het idee was om een makkelijk verwijderbaar stekkertje te hebben waar het piepertje in zat. Bovendien moest de detector bij het uittrekken van het stekkertje automatisch uitgaan. Uiteindelijk heb ik in de middenconsole een DIN plug geknutselt met het piepertje er in. De binnenunit van de detector zat naast de versnellingspook in de middenconsole. Niet herkenbaar als radardetector en makkelijk te verwijderen. Ben er nog steeds een beetje trots op :) hehehehehe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
super_ongelood
Support
Berichten: 138
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 17:21

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door super_ongelood »

@ Traffic.

Helpt dat dan?

als ze een keer op je gericht hebben met de radardetector detector :shock: ,
en ze meten dat je zon ding aan boord hebt, gaan ze net zo lang zoeken tot ze hem vinden,

en met zon plugaansluiting die eigenlijk nergens thuishoort zullen ze m zo gevonden hebben!

misschien verstanding om je mobiele telefoonlader met dezelfde plug te voeden, dat het ding nog een andere functie heeft,

anders denk ik dat het helemaal geen zin heeft.....

edit: voor de rest wel netjes ingebouwd....
super ongelood, t word steeds duurder......
Gebruikersavatar
RAH
Support
Berichten: 3288
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 18:29
Locatie: 's-Gravenhage

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door RAH »

Ik had mijn Stinger op een iets andere wijze weg gewerkt. In eerste instantie de hele unit gewoon achter het dashboard geplaatst, via 2 schakelaars geschakeld.
diverse (7).JPG
diverse (8).JPG
diverse (9).JPG
Later heb ik nog de "power" led en de eerste "detectie" led verlengt en in het dashboard geplaatst. Op zich leek het gewoon bij het alarmsysteem van de auto te horen, wat er niet in zat. Inmiddels is mijn trouwe Ventura vervangen voor een DSI en zit er wel een alarm in, één van leds is dus nu echt van het alarm en de ander is ongebruikt.

En wat betreft die radar detector detector, ik vermoed dat Trafficbandit wel een filter om de antenne heeft zitten, zoals ook mijn Ventura netjes ingepakt zat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW 330xD Coupe High Executive (E92)
Peugeot 406 Coupe 2.2 HDiF PACK (D9 Full MUX) (verkocht na bijna 9 jaar, eindstand teller 614.040 km)
TrafficBandit
Beheerder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 12:15

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door TrafficBandit »

super_ongelood schreef:@ Traffic.

Helpt dat dan?

als ze een keer op je gericht hebben met de radardetector detector :shock: ,
en ze meten dat je zon ding aan boord hebt, gaan ze net zo lang zoeken tot ze hem vinden,

en met zon plugaansluiting die eigenlijk nergens thuishoort zullen ze m zo gevonden hebben!

misschien verstanding om je mobiele telefoonlader met dezelfde plug te voeden, dat het ding nog een andere functie heeft,

anders denk ik dat het helemaal geen zin heeft.....

edit: voor de rest wel netjes ingebouwd....
Inmiddels is het "radardetector project" een beetje uit de hand gelopen. De constructie waarvan hierboven de foto's staan is al lang weer achterhaald. Inmiddels heb ik iets geknutseld wat de hele binnenmodule van de radardetector overbodig maakt. De binnenmodule wordt vervangen door een zelf ontwikkelde module die het signaal van de antenne via bluetooth naar een PDA of telefoon kan zenden. Op de PDA of de telefoon draait een zelf ontwikkeld programmaatje wat een waarschuwing geeft bij flitscontroles. Dat werkt prima en als je wordt aangehouden dan kan je met één druk op de knop het programma wissen en is er juridisch gezien geen sprake meer van een werkende radardetector.

Op filitsservice.nl heb ik er een heel topic over vol geschreven: http://www.flitsservice.nl/phpBB/detect ... 4-850.html Inmiddels is de informatie uit dit topic ook al weer achterhaald want de software is inmiddels ook flink aangepast. Er zit nu behalve alarmering voor mobiele controles alarmering voor vaste controles (op basis van GPS coordianaten) in, ritregistratie die zichtbaar kan worden gemaakt via google earth, trajectcontrole alarmering enz. Het lijkt qua functionaliteit nu een beetje op de DSI van stinger.

Hier wat foto's uit dat topic om het idee duidelijk te maken:

AfbeeldingAfbeeldinghttp://www.peugeot406coupe.nl/trafficbandit/Planet/Flitsse ... odules.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
axl
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 09 jul 2008, 00:53

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door axl »

cewl!! heheh en hoeveel kost het als ik er een bestel?
harrythebiker

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door harrythebiker »

axl schreef::)
-3de project;
OBC functie werkend krijgen.
na inbouwen van een vervangende stuurhendel en programmeren kwam het signaal van het drukknopje niet aan...bleek dus ook dat de bedrading niet aanwezig was. deze gemonteerd signaal kwam eindelijk aan.
Afbeelding
Afbeelding
volgende probleem was dat mijn "digit" display de OBC functie niet ondersteunde. op de foto
heb ik de test gedaan met een 307 display, de diverse menu's van de OBC zijn opvraagbaar..
nu alleen nog een de infodraad trekken van de ECU naar de BSI voor de OBC data...
inmiddels heb ik een origineel 406 grafisch display gemonteerd.

Hello,

My name ist Harald and i'm from Austria. Im driving a Peugeot 406 Break D9.

I have a question to the On-bord-computer. My OBC only shows the outside temperatur and the time but no information about the fuel consumption.
In the first post in this thred "axl" wrote about a cable an programming (translated by google :? ).
Does anyone know how to add the functions for the fuel consumtion and so on.
Can anyone tell me how to do in english or german?

Best reguards
Harald
harrythebiker

Re: mijn 406 break modificaties

Ongelezen bericht door harrythebiker »

Hello?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten